Vänner vs. romantik (utbruten från Dejtingtråden 32)

Exakt så.

Jag har en vän som tyvärr försvinner så fort hon träffar en kille, och jag tycker det är så himla trist. Man känner sig verkligen utbytt :(

I början var det: pepp, ska vi göra nåt, pepp, är du fri idag.
Nu: noll, nada, zero.
Nu får jag ställa upp som förkläde för hennes ex istället eftersom hon inte vill att han ska veta :D
 
Exakt så.

Jag har en vän som tyvärr försvinner så fort hon träffar en kille, och jag tycker det är så himla trist. Man känner sig verkligen utbytt :(
Har också en sådan vän. När han träffade sitt ex så blev han från ingenstans frånvarande och vi umgicks jämt innan. Var riktigt jobbigt då. Men nu har jag lärt mig att han fungerar så och då förväntar jag mig det så det blir lättare.
 
Har också en sådan vän. När han träffade sitt ex så blev han från ingenstans frånvarande och vi umgicks jämt innan. Var riktigt jobbigt då. Men nu har jag lärt mig att han fungerar så och då förväntar jag mig det så det blir lättare.

Har du tagit upp det med honom?
Funderar om jag borde göra det, men vill samtidigt inte "infektera" våran relation.

Vi umgicks inte jämt, men då har hon heller inte riktigt hunnit vara ensam sen sitt ex i mer än en månad...
(Ja, jag är lite bitter och irriterad.)
 
Har du tagit upp det med honom?
Funderar om jag borde göra det, men vill samtidigt inte "infektera" våran relation.

Vi umgicks inte jämt, men då har hon heller inte riktigt hunnit vara ensam sen sitt ex i mer än en månad...
(Ja, jag är lite bitter och irriterad.)
Nä, det har jag inte. Han måste få leva sitt liv som han vill, tänker jag. Det enda jag kan göra är att hantera det hos mig själv, och det gör jag genom att själv ta avstånd.
Jag brukar inte ta upp saker som skaver i vänskapsrelationer, inte bekväm med det. Pratade istället av mig hos en annan vän om det, ingen gemensam vän alltså.
 
Nä, det har jag inte. Han måste få leva sitt liv som han vill, tänker jag. Det enda jag kan göra är att hantera det hos mig själv, och det gör jag genom att själv ta avstånd.
Jag brukar inte ta upp saker som skaver i vänskapsrelationer, inte bekväm med det. Pratade istället av mig hos en annan vän om det, ingen gemensam vän alltså.

Låter vettigt ändå.
Jag beklagar mig åt mina andra vänner (som håller med mig) men vettefan om jag orkar finnas kvar om hon ska fortsätta såhär, tyvärr.
 
Observera att jag skrev bästa vän vs romantik, inte bästa vän vs partner. Men för mig blir det omöjligt att min partner kan bli min bästa vän, eftersom jag redan har en.

Jag har min bästa vän, dvs min sambo, sen har jag en bästis, en närmsta vän, min partyvän, mina hästvänner, tävlingsvänner, jobbvänner, stallvänner osv osv.
Olika vänner för olika tillfällen 😁
 
Jag har min bästa vän, dvs min sambo, sen har jag en bästis, en närmsta vän, min partyvän, mina hästvänner, tävlingsvänner, jobbvänner, stallvänner osv osv.
Olika vänner för olika tillfällen 😁
Jo, det är väl normalt att ha olika vänner för olika tillfällen, det har liksom inte med saken att göra? Jag förstår nog inte riktigt vad du vill ha sagt.
 
Att en partner kan bli ens bästa vän även om man redan har en bästa vän sen innan utan att den tidigare bästisen blir mindre värd eller betydelsefull.
Iaf är det så för mig 😊
Okej, kändes väl irrelevant för det jag sa men visst. Återigen, jag sa bättre än romantik. Du behöver inte hålla med men känns väl som en onödig sak att trycka in i ett samtal om hur bra vänner är.
 
Jag svarade på att du redan hade en bästa vän :)
Personligen tycker jag romantik är larv, däremot är vänskap och attraktion det ultimata.
För mig alltså 😁
Fast det var ju inte det du svarade på ursprungligen. Jag skrev att vänskap är bättre än romantik och du skrev att din partner var din bästa vän. Det är det jag inte riktigt förstår relevansen av, resten blir irrelevant på grund av det. Förstår liksom inte vad du vill säga till mig med det.

Sen tycker jag ändå att ens partner inte kan vara ens bästa vän. Bästa vän är för mig per definition någon du inte har en romantisk/sexuell relation med. Det är olika känslor, olika dynamik etc. Oavsett hur nära en är. Men jag förstår som sagt fortfarande inte vad du ville säga med ditt första svar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 431
Senast: Grazing
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 712
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 536
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 990
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp