Vänster backljus Cheval liberte touring transport

Silwen

Trådstartare
Hej,
Håller på att gå igenom transporten inför kommande besiktning och allt fungerar utom vänster bakljus (bromsljus frungerar) och vänster + höger positions ljus.
Är de någon som har haft samma problem och kan tipsa på vad som kan vara felet?

Tack på förhand.
 
Hej,
Håller på att gå igenom transporten inför kommande besiktning och allt fungerar utom vänster bakljus (bromsljus frungerar) och vänster + höger positions ljus.
Är de någon som har haft samma problem och kan tipsa på vad som kan vara felet?

Tack på förhand.

Är det backljus som inte funkar? finns det ens?
 

Bifogade filer

  • Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    6,7 KB · Visningar: 11
Bakljus och bromsljus går på samma. Backlampa finns och fungerar.

Det finns en karta över vilka 'pins' som går till vilken lampa på insidan skötardörren. Har du kollat på den? Ev kopplat ditt släp till en annan bil/din bil till ett annat släp för att se om det är något knas där?
 
Det finns en karta över vilka 'pins' som går till vilken lampa på insidan skötardörren. Har du kollat på den? Ev kopplat ditt släp till en annan bil/din bil till ett annat släp för att se om det är något knas där?
Jag har kollat på kartan över vilka 'pins' som går till vilken lampa. Svarta kabeln är den som går till bakljuset... har plockat isär hela kontakten för att kolla till att alla var fräscha och rätt monterade.
Har kopplat en annan bil till transporten och de är samma fel... har dock inte kopplat den "rätta"bilen till en annan släp... kan kolla och se... men låter inte troligt att de är något fel på bilens koppling... men ska testa.
 
Jag har kollat på kartan över vilka 'pins' som går till vilken lampa. Svarta kabeln är den som går till bakljuset... har plockat isär hela kontakten för att kolla till att alla var fräscha och rätt monterade.
Har kopplat en annan bil till transporten och de är samma fel... har dock inte kopplat den "rätta"bilen till en annan släp... kan kolla och se... men låter inte troligt att de är något fel på bilens koppling... men ska testa.

Nej, om samma fel uppstår med annan bil borde felet sitta i släpet. Frågan är då var felet uppstår. Ev kan man följa kabeln och se om det finns något uppenbart kabelbrott någonstans men det kräver (ofta) att man behöver kunna titta under släpet
 
Nej, om samma fel uppstår med annan bil borde felet sitta i släpet. Frågan är då var felet uppstår. Ev kan man följa kabeln och se om det finns något uppenbart kabelbrott någonstans men det kräver (ofta) att man behöver kunna titta under släpet
Transporten står på stödben just nu så blir att åla sig under och kolla om jag ser någon uppenbar kabelbrott...
 
En liten uppdatering.... de var ingen kabelbrott däremot så såg jag att kopparn i den svarta kabel hade oxiderats (svart i färg istället för kopparfärgat) de har kommit in fukt i kontakten :crazy: så nu blir de att byta vänster sidan av kabel.. tror jag.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Vi har en cheval liberte 2002xl som läcker in vatten vid skötardörr och dörr till sadelkammaren. Har tätat med silikon i hörnen i...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: RolandL
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 296
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 162
Senast: Soffan74
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp