Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag väntar - på nästa psykologtid, på att det är dags att äta, på att få gå och lägga mig på kvällen, på att np-utredningen ska komma igång. Ungefär så. Men mest känns det som om jag väntar på ingenting alls. Jag har inga planer, inga drömmar, inga mål. Jag går upp på morgonen (motvilligt) och har en dag. När dagen är slut går jag och lägger mig. Under tiden dagen pågår så händer nästan ingenting alls.

Hos psykologen mal vi på. Jag undrar lite varför jag känslomässigt kan tycka en sak, samtidigt som jag intellektuellt kan tycka en annan sak. Den känslomässiga åsikten har alltid veto. Det är inte helt enkelt att hantera. Eller rättare sagt, jag lyckas inte alls. Jag vet inte vad som är medfött och vad som är förvärvat.

Jag har fortfarande inte fått tid för en np-utredning. Det känns rätt drygt att vänta på den. Jag som trodde att den skulle blivit av för länge sen.

En väntan har det i alla fall blivit slut med. I början av hösten började jag rota med en låneförsäkring jag har för mitt huslån. Den ger ersättning om man blir arbetslös eller sjuk och så får man sin amortering betalad av försäkringen under max 540 dagar. Det har ju malt i kvarnarna ett tag och jag har fått komplettera ansökan, men igår fick jag äntligen papper på att jag var beviljad ersättning. Så jäkla skönt! Jag har ju haft det rätt tufft ekonomiskt under hösten, med en massa extra utgifter på en massa tusenlappar. Den beviljade ersättningen fick mig på rätt köl igen på ett litet kick.

Annars händer inte så mycket. Jag har börjat spela schack på mobilen. Det är rätt tacksamt att alltid välja "Beginners Level" för där vinner jag lätt. Jag har provat "Easy Level" en gång men tyckte inte det var så easy.

Men när jag inte spelar, så sitter jag och väntar.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 433
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan om det är någon här som är bra på typ juridik el liknande så är jag väldigt tacksam. I höstas så blev vi tillfrågade om att...
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp