Jag har fortfarande inte fått svar från det första jobbet jag var på intervju för och känner mig lite otålig. Alla skulle få svar sa de oavsett utgång så jag kan inte göra annat än vänta. Min lärare från utbildningen har i alla fall pratat med dem och jag tror att hon pratat sig varm om mig.

Men medan jag väntar så fortsätter jag att skicka iväg ansökningar. Det har inte funnits så mycket spännande att söka, men har sökt i alla fall. Idag dök det dock upp ett jobb jag vill ha och som jag tror skulle passa mig utmärkt. Det var ett jobb som administrativ assistent på en myndighet. Kanske är jag t.o.m. överkvalificerad? Hur som helst så högg jag direkt och fick in min ansökan bara timmar efter att annonsen kommit ut. Även om jobbet är tidsbegränsat så vill jag ha det.

Förra månaden fick jag iväg 13 ansökningar. Den här månaden är det 6 sökta jobb hittills. Så totalt 19 jobb. Har landat 2 intervjuer och fått nej från 2 andra sökta jobb. Det innebär att jag inte fått något svar alls från 15 sökta jobb. Vore faktiskt trevligt om jag kunde få svar även om det är ett nej.

Jag behöver verkligen ett jobb så snart som möjligt. Det känns stressande att vara inskriven i jobb och utvecklingsgarantin.
 

Det är fantastiskt bra jobbat av dig att få iväg så många ansökningar!
Övning ger ju färdighet, så kanske blir de dessutom bättre och bättre med tiden. Jag håller tummarna att du får ett jobb snart!
 
Det innebär att jag inte fått något svar alls från 15 sökta jobb. Vore faktiskt trevligt om jag kunde få svar även om det är ett nej.
Tyvärr är det mer regel än undantag att man som arbetssökande får noll respons.

Dålig stil av arbetsgivare anser jag och jag undrar om de någonsin reflekterar över att det faktiskt ger ett riktigt dåligt intryck av deras företag.
 
Tyvärr är det mer regel än undantag att man som arbetssökande får noll respons.

Dålig stil av arbetsgivare anser jag och jag undrar om de någonsin reflekterar över att det faktiskt ger ett riktigt dåligt intryck av deras företag.
Och får de riktigt många ansökningar så åker väl typ hälften ner i soptunnan direkt utan närmare påseende. Det är vad jag fått för mig i alla fall.
 
Tyvärr är det mer regel än undantag att man som arbetssökande får noll respons.

Dålig stil av arbetsgivare anser jag och jag undrar om de någonsin reflekterar över att det faktiskt ger ett riktigt dåligt intryck av deras företag.
Jag har suttit med ansökningar. Jag hade nog en bunt på 100 stycken. Det var nog arbetskrävande att intervjua folk, det hade tagit väldigt mycket tid att återkoppla. Beror nog på antalet ansökningar om man hinner höra av sig till alla! Jag tycker dock man bör göra av sig till alla som fått komma på intervju.
 
Jag har suttit med ansökningar. Jag hade nog en bunt på 100 stycken. Det var nog arbetskrävande att intervjua folk, det hade tagit väldigt mycket tid att återkoppla. Beror nog på antalet ansökningar om man hinner höra av sig till alla! Jag tycker dock man bör göra av sig till alla som fått komma på intervju.
Oavsett ursäkt, så ger det ett väldigt dåligt intryck av företaget.
 
Jag ringer personligen till de jag intervjuat och återkopplar. De som bara skickat in ansökan får ett tack mejl via vårt system som tar emot ansökningar.

Har man varit på intervju tycker jag det hör till god ton med återkoppling.
Det är min erfarenhet också.

@Wille tycker det låter bra jobbat med både gott om ansökningar och intervjuer- heja! Har de pratat med läraren som referens alltså?
 
Det är min erfarenhet också.

@Wille tycker det låter bra jobbat med både gott om ansökningar och intervjuer- heja! Har de pratat med läraren som referens alltså?
Jag vet faktiskt inte vem som har ringt vem. På skolans avslutning frågade läraren om hon fick ringa upp dem. Det var ok för mig. Så det kan ha varit hon som ringde upp, likväl som det kan vara de som ringt upp henne.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 726
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
833
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 978
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag fick ett samtal igår från ett jobb jag sökt och den följdes av en intervju idag på förmiddagen. Intervjun gav en bra känsla. Tror...
Svar
0
· Visningar
722
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp