väntetid pass?

tanten

Trådstartare
Kort fråga.
Hur lång väntetid är det på att få ett pass nu. Dvs från ansökan tills jag har det i handen?
 
Det finns i min stad och det verkar finnas lediga tider. Bara undrar om jag vågar cänta med tiden tills jag skutat jobba. Annars måste jag ta ledigt från jobbet..
Då får du nog ringa och fråga, det är nog bara de som vet hur det är just hos dig. Det är högsäsong nu, folk som ska ha julisemester kommer på att hoppsan ...
 
Här i Västra Götaland står det ”Normalt levereras ett pass eller nationellt id-kort till vald passexpedition inom en vecka.”

Det där med ”normalt” skulle göra att jag slog en extra koll innan.
 
Det finns i min stad och det verkar finnas lediga tider. Bara undrar om jag vågar cänta med tiden tills jag skutat jobba. Annars måste jag ta ledigt från jobbet..
Dubbelkolla att det inte enbart är tider från folk som avbokat. Här i Skåne är det lång väntetid på att ansöka, men när det väl är gjort tar det som sagt 5 arbetsdagar.
 
Det kan vara långa väntetider på att få en tid. Men själva produktionstiden ska inte vara påverkad säger en källa på mitt jobb. Dvs det tar fortfarande ca 1 vecka att få passet efter att du beställt det.
 
ca 5 dagar tog det för mig (gjorde i mars). Den näst närmaste passexpeditionen hade (enstaka) passtider från samma dag jag tittade och framåt. Dessutom tider fram till 20 nån dag i veckan. Är det inte JÄTTELÅNGT till nästa passexpeidtion kan det vara värt att titta på andra än den närmsta.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är remitterad till MR, remiss skickad för 2 månader sedan och märkt som prioriterad. Kontaktade kliniken idag för att fråga om...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 638
Kropp & Själ Är nu placerad i arbetsförmedlingens klor och sysselsatt...Får givetvis betala en massa extrakostnader där som jag iofs också har när...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 744
Senast: alazzi
·
Mat Jag har en timmes väntetid i Flensburg ikväll, i passande tid för att äta något. Nån som vet om det finns mat att få tag i på/vid...
Svar
5
· Visningar
421
Senast: Strawberry
·
Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha ett par överdragsbyxor, tillräckligt vattentäta för promenader i regn. Ofodrade. Men jag är knappt 160 cm lång och...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp