värde på antikt porslin?

ameo

Trådstartare
Moderator
Vi har ärvt en servis av makens farföräldrar, ville ha den mest för att den är fin. :love:
Men jag kan ändå inte låta bli att fundera på ifall den har något värde...
Är det någon här som har koll på utländska porslinstillverkare på 1900-talets första hälft?
Märket heter Epiag och det står även "Royal" i stämpeln, samt tjeckoslovakien (med deras egen stavning :p)
Är Epiag något känt märke? Kan det ha något värde?

jag hittar en del annonser men det är svårt att utläsa något av dem...
 
Senast ändrad:
Sv: värde på antikt porslin?

Tyvärr har den inget större värde eftersom det finns ganska mycket av det porslinet. Kanske kan ni få ett par tusenlappar om servisen är helt komplett utan skador, men det är ingen pensionsförsäkring;)

använd den och slit med hälsan.
 
Sv: värde på antikt porslin?

tack
nej, någon pensionsförsäkring har jag inte förväntat mig utan är bara nyfiken på om det handlar om 500, 2000 eller 10.000 pengar. Jag har verkligen ingen aning alls...
Fast jag tror inte att den är komplett, det ska vara 12 delar då, va?

Men den är, som sagt, fin att titta på så vi använder den gärna. (kan ta foton så snart jag laddat batteriet i kameran - min mobilkamera är inget bra.)
 
Sv: värde på antikt porslin?

2000 kanske du skulle kunna få för den, såklart beroende på hur den ser ut, men det är ju egentligen inget pris för en komplett servis. Jag hade kunnat betala 2000-3000 för en komplett, snygg servis och det tror jag att andra också skulle kunna göra utan problem.

Det som verkar gå bäst är att sälja delar för att folk ska komplettera sin.
 
Sv: värde på antikt porslin?

Det som verkar gå bäst är att sälja delar för att folk ska komplettera sin.
Och för oss som letar är det värt massor att få en komplett. ;) Jag saknar ett par grejer i en bestickserie och jag kan tänka mig att betala mycket mer än vad det är värt egentligen för att få den.
 
Sv: värde på antikt porslin?

hejsan!

jag har tittat lite på nätet av denna tillverkar men vet inte riktigt vad denna vas kan vara värd?


märket "VEB" R (REICHENBACH) vasen är väldigt stor

har bilder men vet inte hur jag ska visa dom men kontakta mig gärna!!

mvh anders frisk
 
Sv: värde på antikt porslin?

Fick ditt PM, men jag är absolut ingen expert, bara bra på att googla. Så googla är mitt tips!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 238
Senast: Calmiche
·
Hemmet Ärvt en låda med olika sorters glas som jag inte vet om jag ska spara, slänga eller sälja :D En typ har jag identifierat, och det är...
Svar
14
· Visningar
1 496
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp