Värdelös som matte?

Sv: Värdelös som matte?

Nu kanske jag är tjalle-tvärvigg, men jag backar tillbaka till det faktum att TS inte "gillar" den hund hon haft i 9 månader... För mej hade det betytt att hunden är fel för mej och jag hade omplacerat!

Att på konstlad väg försöka "lära" mej tycka om en hund som jag har för mitt höga nöjes skull skulle inte fungera för mej!

Om jag på nio månader inte "hunnit"/orkat/haft möjlighet att skapa en relation, bygga en grund med en hund så hade det inneburit att jag valt att inte göra det - medvetet eller undermedvetet.

Så i TS skor så hade jag kontaktat uppfödaren och förklarat att hunden i dagsläget skulle få det bättre i ett annat hem.

/Swat
 
Sv: Värdelös som matte?

Tack :bow:

Vad gör du när de tränger sig fram osv då? Bara knuffar undan? Ger ett "gå och lägg dig"-kommando? Ignorerar?
 
Sv: Värdelös som matte?

Nu fick vi inte hunden som 8 veckors valp, så vi har inte haft den riktigt så länge.

Men länge nog för att jag förståss tänker just som du gör nu.

Typ som det där med handväskan. Om jag älskar den från första stund så är det rätt, annars blir det aldrig rätt..

Men det är ju inte så att jag ogillar hunden, det är svårt att förklara. Känns mest som att det saknas det där lilla extra som gör att man inte går och ångrar köpet så snart det blir motgångar.

Men iom att vi inte haft den sen pluttliten, samt att vi liksom inte haft någon riktig ensamtid tillsammans, så vill jag ge det en chans innan jag tänker på att omplacera. Vet inte hur lätt det skulle gå att omplacera heller... Kollar man på blocket finns det oroväckande många annonser på just den rasen.
 
Sv: Värdelös som matte?

Jag ignorerar in i det längsta, jag vill inte att de ska förknippa shejpingen med korrigeringar.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 502
Senast: Fetaost
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 641
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 866
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp