Värden på linfrö?

mirage

Trådstartare
Jag ger 1 dl linfrö till min häst (har ingen aning om vad det kan väga) och nu undrar jag om det är viktigt att räkna med det i foderstaten? Vad innehåller det eg? Kanske man kan försumma en sån lite mängd?

Linfrö innehåller 12,7 Mj och 230 smrp, Ca 3,3.
Så jag skulle nog ta med det i foderstaten om jag vore du.
:)

B

**BORTTAGEN**

Allt man ger på rutinmässig basis bör räkans in i foderstaten. Det råder skilda meningar om hästen kan tillgodogöra sig det protin som finns i linfröt men i dom flesta fall är man inte ute efter protinet utan den smörjande effekten samt omegafetterna.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 421
Senast: Habina
·
Foder & Strö Min häst visar ju ganska tydligt att hon dels föredrar att vara ute så mycket som möjligt och dels mår bättre i magen av att äta hela...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 433
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Ett helt nytt problem har uppdagats och jag vet inte hur jag ska tänka. Häst nr 1 (endast grovfoder) Foderstaten innehåller för lite...
Svar
4
· Visningar
392
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag skulle behöva hitta ett kraftfoder med ruskigt hög energinivå i. Detta då stallplatsen jag stod på i Luleå tyvärr inte blev alls...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Del II Valp 2022
  • Vinter och katt
  • Uppdateringstråd 27

Hästrelaterat