värdera sadel

E

empty

vid värdering av sadel - får man med något slags 'intyg' eller bevis?
tänkte att det kunde vara bra att fråga efter vid sadelköp, där det i annonsen t.ex. står 'blabla värderad till 13000, säljes nu med alla tillbehör för 11500:-'
 
Inte vad jag vet.
Har fått en av mina sadlar värderade av en sadelmakare, men inte fick jag nått intyg på det. Bara ett muntligt svar på vad värdet låg på.
 
så man kan alltså bli helt lurad egentligen?
vid ett sadelköp menar jag :crazy:
 
Mjaa, det ligger ju i ens eget intresse att undersöka det man ska köpa, hur skicket är osv. Speciellt för så mycket pengar.
 
självfallet ska man undersöka sadeln själv, men då säljaren säger att sadeln är värderad för si eller så - kan man ju inte lita på denne då det inte finns något bevis för att värderingen är riktig - slutsats = värdering är värdelöst
 
Jag tycker det är bra att man kan få hjälp med värdering av sina sadlar.
Om man ska sälja den beg. vill man ju veta hur mycket man kan ta för den, så att man inte sätter pris. 7000 för en sadel som inte är värd mer än 4000 :smirk:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 319
Senast: kurakosz
·
Skola & Jobb Jag håller fortfarande på och krånglar lite smått med min fd arbetsgivare... Kom då att tänka på om det är det något intyg jag kan...
Svar
7
· Visningar
698
Senast: Habina
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 859
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp