värdigt liv??

B

**BORTTAGEN**

MIna föräldrar har en golden retriever som är 13 år. Han haltar på alla benen, har problem med höfterna, matvägrar flera gånger/vecka, vilket självklart gör att han är otroligt mager. Han har varit blind på ena ögat sen han var liten, men nu ser han mkt dåligt på båda ögonen. Har svårt att resa på sig. Väldigt svårt att gå i trappor.
Ofta tappar han bakdelen. Avföringen har INTE en "bra" färg, ofta är det rödsvart (inre blödning??). Har aldrig hotat någon människa, nu en dag klappade min bror honom på bakre delen av ryggen och då morrar han till och markerar. Säkerligen har han ont.
Jag har sagt åt dom flertalet gånger att JAG tycker inte att detta är värdigt liv för honom. De tar illa upp och menar att han ser glad ut och den dagen han inte klarar av att resa sig upp då är det dags för honom att somna in.

Vad tycker ni, är detta ett värdigt liv? :(
 
Jag har aldrig träffat hunden, men om vi utgår ifrån det du just beskrivit så tycker jag inte att det är ett värdigt liv för en hund.

En hund som har funnits vid ens sida och älskat sina "hussar och mattar" villkorslöst, är värd ett bättre slut än att detta lidande!

Försök prata med dom igen .

Lycka till !
 
Nej. På den beskrivningen låter det som att jag skulle tagit bort hunden för typ 7 år sedan...

Jag har tagit det tuffaste beslutet av alla att låta en väldigt ung hund somna in. Det var precis det där jag var rädd för... Att hon skulle gå där dag efter dag och alltid halta och ha ont varvat med smärtstillande och vila.

Visst förbannar jag mig själv vissa dagar att jag tog bort henne, men när jag läser sådana hära saker så kan jag för ett ögonblick förstår varför jag gjorde det. :cry:
 
HÅller med dig till 100%
Hade jag fått bestämma skulle han fått somna in redan innan allt blev värre.
 
Det låter hemskt själviskt att de håller honom vid liv om han mår så dåligt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: annaovega
·
Övr. Hund Har i nuläget större raser, men de är alla i, eller närmar sig, pensionsåldern och jag är så sugen på en mindre ras. En mer...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 779
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
5 984
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 774
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp