I natt har det varit någon knepig värk i låren, lite grann som träningsvärk. Jag vet inte riktigt var den kommer ifrån. Men det kan ju varit de många timmar jag satt på vanlig stol på nämndmöte. Jag är ju van att sitta på min arbetsstol, som är mer anpassa för mig. På vanliga stolar sitter jag lite för lågt.

I morse passade jag på att kolla över mina recept på apoteket, så det blir att hämta ut alvedon (går ut idag) och escitalopram (en ask som går ut nästa vecka). Solen skiner och det ser fint ut, så ett glassbesök i Wadköping hinner jag kanske med.

A stannade kvar en stund och vi pratade om fritisaktiviteter, natur- och kulturliv, samt föreningsliv i Örebro. A blev glatt överraskad av att få höra hur vi politiker tycker och tänker och hade själv inte tänkt så. Men när hon tänkte tillbaka på sin uppväxt och hur föreningsliv och föreningsarbete har förändrats med åren, så förstod hon varför vi vill starta föreningar för att få igång olika verksamheter i stället för att bara ta in privata aktörer. Och som vi politiker försöker förklara, så är det inte samma mängd arbete som när vi växte upp, då föreningarna idag kan få bidrag för att anställa personal, som tar en stor del så att föräldrar och ungdomar kan ta en mindre del och ändå hinna med sina egna liv.

Efter blandning, kupering och kortdragning idag, fick jag nästan lust att byta kortlek och ta ett annat kort. För det verkar bli en bekymmersam dag idag. Även om det inte behöver betyda sorg och död, så verkar det bli en tråkdag...
Sorg.jpg
 

Jo, det blev en tråkdag. sov ett par timmar efter lunch. Sedan bestämde sig tangentbordet på laptopen gå i strejk helt, så jag försökte städa ur och dammsuga lite. Men inget bättre, så det blev ett nytt Logitechtangentbord i stället.

Jag var ute en sväng vid 15-tiden men sååå varmt tyckte jag inte det var då. Nu tog jag en liten sväng till och i kväll var det mycket varmare, det kan vara för att solen bestämde sig för att närvara hela tiden... :p
 
M kom 20.15, jag har ätit ugnsrostad kyckling och funderar på att satsa på lite glass innan sänggång. Men då måste jag ju gå ut i kokvrån... och det är ju lååångt... :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp