Världen ÄR liten

Iofs inget möte IRL, men lite kul ändå...
Hängt på buke rätt länge när jag var tvungen att kontakta @kamillo , då hon kändes bekant.
Jodå, vi var ihärdiga brevvänner för sisådär 35 år sen, men tappade kontakten när barnen kom (ca 30 år sen)

För några år sen hade jag ut en hovslagare (okänd för mig)som visade sig var barndomskompis med kamomillos son.
Ska tilläggas att vi bor 70 mil ifrån varandra😁
 
Jag såg för några år sedan att @aramis här på Buke också höll på med flyg. Visade sig att vi var med i samma klubb och vi bokade in att ses ute på fältet. Medan vi tvättar flygplan och pratar upptäcker vi att jag tidigare svarat på en medryttarannons som hon lagt ut och att hon ännu tidigare köpt undulater av mig...
 
Hade en praktik (sådan via skolan på högstadiet) och var då i en större stad 4 timmar från mig. Han som var min handledare hade en egen häst (Henrik) i stallet. Då ägaren ville sikta på lite mer än vad Henrik kunde klara så visste jag ju att Henrik var till salu (träffade han en annan gång med i det nya stallet många i praktikstallet hade flyttat till strax innan försäljningen). När jag efter sommaruppehållet samma år kommer tillbaka till "min" ridskola så är Henrik den första häst jag ser stående i boxen.
 
Tråden för osannolika sammanträffanden.

Jag sålde en häst till Göteborg - dvs andra sidan landet. När nya ägaren tog hästen till veterinär sa vetten - hälsa tanten. :)

En bekant från Kiruna kom in i mitt stall (i mellansverige) för första gången. Tittade på en namnskylt och frågade -har du det stoet kvar? Hon visade sig vara mamma till en häst på ridskolan där uppe

Min vedklyv blev stulen. Exet erbjöd sig flera år senare köpa en till avkomman för den behövdes. Fann en beg på nätet, ett antal mil bort. Jag åkte dit och inser att jag tittar på min gamla klyv. Köpte den för en billig peng. Kom hem och fyllde hydralolja i den (som jag regelbundet brukat göra när jag hade den. Den läckte) Sen funkade den perfekt. Det gjorde den nog inte hos säljaren :D
För mycket länge sedan då han som skriver golit inlägg var ute och rest i världen och hamnade i Sydostasien. Så var det lite så att resenärerna följde samma rutter och någonstans mellan Flores och Bali möttes de som varit i Australien och de som var på väg. Och vi som vände där.

Som alla resenärer byttes erfarenheter och historier. Han som skriver golits inlägg fick höra historien om det panka tyska paret som i Australien i desperation fick skriva hem till mamma om pengar för att ta sig hem. När de väl fått pengarna gav de hela beloppet till en kille de träffat helt flyktigt som lovade att köpa cannabis åt dem för pengarna. Plantagen låg långt borta så det skulle ta typ en månad innan han var tillbaka med skörden. De gav killen den stora sedelbunten och efter några dagar började de svettas. Vad har vi gjort, lämnat vår livlina hem till en helt okänd knarklangare??

Enligt historien skedde miraklet. Efter närmare en månad kom killen tillbaka med cannabisen. Det tyska paret reste runt i Australien och sålde av, fick pengar hem och lite till. Då tog han som skriver golits inlägg detta som en av alla reseskrönor man får höra.

20 år senare var han som skriver golits inlägg på en konferens i Tyskland. Tog nån öl på kvällen pratade med folk, delade historier. En tysk kollega berättade ovanstående berättelse, för det var han och hans fru. Polletten föll inte ner omedelbart, det var ändå 20 år sen han som skriver golits inlägg hört den, men någon månad senare sa det pling.

Vi möttes i samma sammanhang något år senare och han som skriver golits inlägg fick historien bekräftad.
 
Iofs inget möte IRL, men lite kul ändå...
Hängt på buke rätt länge när jag var tvungen att kontakta @kamillo , då hon kändes bekant.
Jodå, vi var ihärdiga brevvänner för sisådär 35 år sen, men tappade kontakten när barnen kom (ca 30 år sen)

För några år sen hade jag ut en hovslagare (okänd för mig)som visade sig var barndomskompis med kamomillos son.
Ska tilläggas att vi bor 70 mil ifrån varandra😁

Så kul att du hittade mej! Å hovslagaren va en ständig gäst hos oss när pojkarna växte upp!

*Jenny*
 
Idag hade introduktionsdag kan man säga till veteranjärnvägsförening här i Oxelösund, tänkte kan va kul ha nått att göra. Fick veta dom höjde ett ögonbrynen rejält när fick min ansökan då en i förenings dotter har exakt samma namn, och tänkte inte kan stämma hon ansökt. Dom insåg var en annan person när jag hade sökt som aktiv medlem. :rofl: :rofl:
Det finns 2st med mitt förnamn och efternamn i hela landet, jag och hon. Skulle va kul stöta på hennes pappa eller henne själv :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp