Världens största häst?

Sv: Världens största häst?

"Enligt amerikanska mått mätt mäter hon 20,1 hands drygt och tros bli 23 hands hög."

Hon är ju inte världens största häst ÄN.
Det finns ju någon hingst som är 204 tex..
 
Sv: Världens största häst?

Vad jobbigt med en så stor treåring, måste ju vara jobbigt för hästen att växa så mkt också...
 
Senast ändrad:
Sv: Världens största häst?

Synd att man inte fick se någon bild =/
 
Sv: Världens största häst?

jösses :eek: vad liten man ska känna sig bredvid den :crazy:
 
Sv: Världens största häst?

Synd att det inte fanns någon bild..
 
Sv: Världens största häst?

låter lite otroligt att en 3åring ska växa 3 hands till. det är ju rätt mycket.
jag har för mig att högsta hästen i guiness är 2,17cm och är en percheron i Kanada, men den lever kanske inte längre.
säger som ni hade varit kul med bilder. gillar ju stora hästar.
min 4-åring är 18.4 hands och han är STOR tycker jag. växer han 3 hands till så är det ju fantastiskt......?!
 
Sv: Världens största häst?

Att sköta en sån stor häst och rida in och allt måste vara riktigt jobbigt!!..Tänk att bli trampad..Jag som tyckte jag mötte en stor häst idag, 1,70-1,80!! :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Clydesdale-valacken Poe är två meter i mankhöjd. Ägaren Shereen Thompson är övertygad om att hennes häst är störst i världen...
Svar
17
· Visningar
4 075
Senast: annaklara
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ridsporten från Hongkong direktsänds i SVT från alla de stora klasserna...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Basen i en bra foderstat är som alla känner till ett bra grovfoder. Ett bekymmer med högpresterande hästar är att de ibland...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Ylva86
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) - Det här är helt klart det största. Det sade Rolf-Göran Bengtsson ombedd att rangordna OS-silvermedaljen bland sina...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp