Värma om bom Equipe?

ako

Trådstartare
Någon som har värmt om bom på Equipe Expression? Var görs det och vad kostar det ( om det går) ? Tack ☺️
 
Det går inte att värma om equipebommarna, vad jag vet. Däremot kan man skicka sadeln till fabrik och byta bom.
 
Det går inte att värma om equipebommarna, vad jag vet. Däremot kan man skicka sadeln till fabrik och byta bom.
Det var så jag trodde också, men så såg jag en annons på en expression med ”omvärmd” bom och blev nyfiken 😅.
 
Det var så jag trodde också, men så såg jag en annons på en expression med ”omvärmd” bom och blev nyfiken 😅.
Det står nog fel benämning i annonsen. Man kan inte ”värma om” en träbom. Däremot kan man vidga i en kallpress en storlek upp eller ner på de flesta träbommar.

Jag vet att Equipe skickas till fabrik för bomändring men har ingen koll på om de kallpressar, byter järn i bommen eller faktiskt plockar isär sadeln i partiklar och byter hela bommen.
 
Det står nog fel benämning i annonsen. Man kan inte ”värma om” en träbom. Däremot kan man vidga i en kallpress en storlek upp eller ner på de flesta träbommar.

Jag vet att Equipe skickas till fabrik för bomändring men har ingen koll på om de kallpressar, byter järn i bommen eller faktiskt plockar isär sadeln i partiklar och byter hela bommen.
Equipe har väl inga träbommar? Bara syntet och karbon. Är rätt säker på att de byter hela bommen.
 
På Sadelpartner kan man se vilka ändringar som går att göra och vad det kostar. Det står uttryckligen att de byter till ny bom (på fabrik). Ca 3,5-4,6 beroende på om det är syntet eller karbon.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Det står nog fel benämning i annonsen. Man kan inte ”värma om” en träbom. Däremot kan man vidga i en kallpress en storlek upp eller ner på de flesta träbommar.

Jag vet att Equipe skickas till fabrik för bomändring men har ingen koll på om de kallpressar, byter järn i bommen eller faktiskt plockar isär sadeln i partiklar och byter hela bommen.
Fast det är i och för sig syntetbom på Equipe Expression 😊
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag undrar om någon vet hur lång kåpan är på Equipe Emporio och Olympia? Är de lika långa tro? Min egen Emporio i 17,5 är 41 cm i kåpan...
Svar
8
· Visningar
748
Senast: ako
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av Ume B50 och helst av att inte använda bom framför hästen? Det ska enligt Umes hemsida gå då hästen ju åker...
Svar
15
· Visningar
1 124
Senast: ako
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 302
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp