Värmande nackskydd

sthu

Trådstartare
Tror jag behöver ett värmande nackskydd. Jag har problem med nacken, får väldigt ont så fort jag blir jag och spänner mig.
Kikat på back on track men vilken modell ska man välja?
 
Tror jag behöver ett värmande nackskydd. Jag har problem med nacken, får väldigt ont så fort jag blir jag och spänner mig.
Kikat på back on track men vilken modell ska man välja?
Jag hade ett från BoT för många år sen, så det kan ju ha ändrats. Men tyckte inte det gav någon effekt på mig. Har lätt för att bli spänd/få ont i nacke och axlar.
 
Jag älskar bot! Används vid ont i nacken/nackspärr. Jag har en lös "polokrage".
Är det den här:
1606365021995.png


Värmer den på bröstet också? Eller är det bara b nacken?

ÄLSKAR min nackvärmare från BoT, guld värd!
Vilken modell har du?
 
Precis. Det gör den säkert, inget jag direkt tänkt på när nacken är problemet. Men den går ju ner en bit över ryggen och de musklerna hör ihop men nacken.

Ja, det gör ju den modellen med kardborre också. Tycker den ser lite klumpig ut
 
Nu jag jag haft "fuskollen" på i några dagar. Märket absolut ingenting.. Värmer väl som en halsduk ungefär, eller en vanlig tröja med polokrage. Märker inte att det skulle vara någon särskilt värmande effekt.. Besviken :(
 
Nu jag jag haft "fuskollen" på i några dagar. Märket absolut ingenting.. Värmer väl som en halsduk ungefär, eller en vanlig tröja med polokrage. Märker inte att det skulle vara någon särskilt värmande effekt.. Besviken :(
Så tråkigt att den inte hjälper dig :( BOT är verkligen en sådan grej där det blir tydligt hur olika vi är. På mig hjälper bot mycket, på mitt ena barn med. Mitt andra barn hjälper det inte på och på min sambo hjälper det inte heller. Likadant med hästarna, på en gör det ingen skillnad medans det var livräddare för en hästs rygg.

Du är ju duktig på att sy om jag inte minns fel? Jag gör egna i ulltyg. Som fuskolle som värmer nacke, hals och övre delen av ryggen (på bröstet behöver jag inte och vill inte ha någon extra värme) och som vanliga buffar. Då får jag dem exakt som jag vill ha dem och värme hjälper ju oftast när man har ont och, för att förebygga så man slipper få ont.

Jag gillar inte bot nackkrage när jag rör mig eftersom de är i bomull vilket gör att jag får än mer ont när jag blivit svettig och bomullen kyler när den är blöt. Då vill jag ha ull.
 
@TinyWiny jag har funderat på att sticka en egen, men med tanke på hur sakta jag stickat lär det bli klart lagom till nästa årtionde :D Sy skulle jag kunna förstås. Men jag tänker att det lär bli ungefär samma effekt som jag har av BoT.. Kanske ska sy en vetevärmare som går att sätta fast. Hjälper ju lite i varje fall.
 
@TinyWiny jag har funderat på att sticka en egen, men med tanke på hur sakta jag stickat lär det bli klart lagom till nästa årtionde :D Sy skulle jag kunna förstås. Men jag tänker att det lär bli ungefär samma effekt som jag har av BoT.. Kanske ska sy en vetevärmare som går att sätta fast. Hjälper ju lite i varje fall.
För mig är skillnaden stor. Jag har alltid någon typ av buff på mig eftersom min nacke blir ledsen utan och det måste då såklart fungera att använda hela tiden, även när jag rör mig svettig och det gör inte bot för min del eftersom bomullen kyler när den blir blöt.

En vetevärmare som går att sätta fast kan också vara toppen (jag hade det en gång men ett gäng frusna moderslösa kattungar fick den och den var inte så fräsch efter det :angel:) men för min egen del är det jag gör förebyggande det absolut viktigaste.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 101
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
855
Senast: BernT
·
Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 259
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Har en gammal Ikea-kudde som är typ ergonomisk men får ofta väldigt ont i nacken och huvudet av den så vill hitta en bättre. Behöver en...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp