Värmande omslag och kalla omslag..

B

**BORTTAGEN**

Hej!
I vilket syfte använder man värmande och kalla omslag?! Har ingen erfarenhet av detta men funderat på olika alternativ metoder för förbyggande syfte på min halta häst. Är ju ingen storhästmänniska.. ;) så jag har inte så stor koll på sånt här..
Hur lägger man dessa, och när ska man använda det?
Tänkte också höra lite om det är någon som använder linement? När gör ni det? hur ofta? och var?
Kyllera är det något att ha?
Ni som har haft en halt häst typ knäledsinflammation har ni "hjälpt den på vägen" med linement etc?!

Tacksam för alla svar om detta!
Häls. Gildra
 
Klart det är någon som har erfarenhet av detta eftersom det pratas en del om det på Buke..men det är väll ingen som vill svara mig så korkad som ja é.. :eek: :devil:..

ha d bäst! :rofl: :rofl:
 
Som förebyggande syfte är ju mycket pyssel med benen bra. Jag har ingen erfarenhet av omslag. Men jag använder liniment till mina hästar efter hårdare träning+nattbandage. Det är ponnytravare och jag har ingen häst med problem av galler och liknande. Men jag tror vården av benen, spola med kallt vatten, känna igenom ordentligt, stretching och liniment, lindor hjälper.

Cissi :bump:
 
Kyla: direkt efter hårda pass, det första du skall göra vid en skada för att minska omfånget av skadan

Värma: För att påskynda läkningen, stimulera blodcirkulationen
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 248
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 209
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 064
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 248
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp