Värmebälte ländrygg?

strawberrysylt

Trådstartare
Halloj!

Jo, jag fryser om ländryggen ibland när jag är ute, trots bra kläder.
Fick en idé om ett typ värmebälte att knäppa/knyta runt ryggen? Tror ni det hade funkat? Och finns detta att köpa nånstans? Jag menar alltså bara för att få ett extra plagg där, jag har inte ont och det behöver inte vara typ batteridrivet och ge värme. Inte intresserad av nåt jättedyrt.

Tänker om det inte finns att köpa får jag (eller troligare mamma ^^) sy ett själv. Vilken sorts tyg ska jag i såf all välja? Tänker att antingen har man detta närmast kroppen så typ... ull? Eller också utanpå ett underställ (fleece?. Kanske en kombination, blir nog varmast med nån sorts foder?

Tack på förhand för tips och tankar!
 
Back in Track har ryggbälten. Har flera av deras produkter och tycker de fungerar riktigt bra. 🙂
1970-Back-Brace-Narrow-Front-WEB01_83caf2e3-747a-4584-a4f7-cf16ccb36936_850x.jpg
 
Ullshoppen har ryggvärmare, annars skulle jag säga att göra ett i fleece om du ska ha det närmst kroppen (men beror på hur känslig man är för ull I guess).
 
Ullshoppen har ryggvärmare, annars skulle jag säga att göra ett i fleece om du ska ha det närmst kroppen (men beror på hur känslig man är för ull I guess).
Fleece närmast kroppen är jättekasst skulle jag säga, i alla fall i situationer där man riskerar att svettas. Riskerar att få motsatt effekt då.

Merinoull är ju ett bra alternativ om man är lite känslig för ”vanlig” ull, mjukare och kliar mindre.
 
@parellikusken Tack, jo jag såg det. Det var lite dyrare än jag tänkt mig, eftersom jag ju bara behöver som ett extra plagg, inget stöd eller så. Annars ser det absolut skönt och bra ut.

Kan tipsa om att den finns på apotea, där den dels är billigare än på back on tracks egna sida, är fri frakt och de dels har 15% rabatt på allt (tom. idag tror jag?)

Snubblade över när jag beställde lite annat därifrån
 
Fleece närmast kroppen är jättekasst skulle jag säga, i alla fall i situationer där man riskerar att svettas. Riskerar att få motsatt effekt då.

Merinoull är ju ett bra alternativ om man är lite känslig för ”vanlig” ull, mjukare och kliar mindre.

Aha, där ser man! Hade ingen aning 😊
 
Ullshoppen har ryggvärmare, annars skulle jag säga att göra ett i fleece om du ska ha det närmst kroppen (men beror på hur känslig man är för ull I guess).

Hittade ingen där, du får gärna lägga in den här om du vill :)
Jag tänker som @Hedinn skrev att inte fleece närmast kroppen.
Kan tipsa om att den finns på apotea, där den dels är billigare än på back on tracks egna sida, är fri frakt och de dels har 15% rabatt på allt (tom. idag tror jag?)

Snubblade över när jag beställde lite annat därifrån

Tack. Fast läste om de där och de verkade vara när man ska va stilla och om man har värk å så. Å jag ska röra mig o bara ha något som skyddar mot kyla :). Men tack iallafall, bra tips.
Jag använder en magvärmare från Woolpower, fryser om skinkorna när jag springer på vintern.

Ska kolla upp :).

----
Jag hittade den hära; den kan kanske va nåt, om jag inte ska sy en egen.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210930-164809_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210930-164809_Samsung Internet.jpg
    100,5 KB · Visningar: 37
Hittade ingen där, du får gärna lägga in den här om du vill :)
Jag tänker som @Hedinn skrev att inte fleece närmast kroppen.


Tack. Fast läste om de där och de verkade vara när man ska va stilla och om man har värk å så. Å jag ska röra mig o bara ha något som skyddar mot kyla :). Men tack iallafall, bra tips.


Ska kolla upp :).

----
Jag hittade den hära; den kan kanske va nåt, om jag inte ska sy en egen.
Jag tror den värmer bra på ryggen men undrar om det är så lyckat att den värmer även på magen? Jag har haft samma problem att ländryggen kyls av för mycket när jag är ute men aldrig framsidan av kroppen. Men den ser skön ut och ull reglerar ju sig självt så jag tror den funkar :)
 
Fick nyss upp den här i flödet på Facebook 🤷‍♀️
Visa bifogad fil 77618

Såg skön ut, men för rejäl för just mina behov :)

Jag tror den värmer bra på ryggen men undrar om det är så lyckat att den värmer även på magen? Jag har haft samma problem att ländryggen kyls av för mycket när jag är ute men aldrig framsidan av kroppen. Men den ser skön ut och ull reglerar ju sig självt så jag tror den funkar :)

Hmm, det har du kanske rätt i. Men, ja det borde kanske kunna funka ändå! :)
 
Jag tror den värmer bra på ryggen men undrar om det är så lyckat att den värmer även på magen? Jag har haft samma problem att ländryggen kyls av för mycket när jag är ute men aldrig framsidan av kroppen. Men den ser skön ut och ull reglerar ju sig självt så jag tror den funkar :)
Ett problem skulle kunna vara att den halkar ner, ull tappar ju lätt formen och den modellen har inget "bälte" man spänner åt. Jag hade det problemet med en stickad knävärmare i kamelull jag använde ett tag, väldigt skön men den höll sig inte på sin plats.
 
Jag körde så fast utan att sy om, knöt ärmarna runt magen på samma sätt man ser ibland men då med tröjan närmast kroppen, och det funkade faktiskt bra :)

Ah men just det, smart, det blir ju perfekt egentligen, mer värme på ryggen om man dubbelvikt tröjan och så bara ärmarna fram. Haha, det enklaste är kanske oftast det bästa! Och vill man göra det mer permanent kan ju sy ihop tröjan dubbelvikt, så det blir lite bredare och blir kvar så liksom helst.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 419
Senast: Tjôta
·
Utrustning Jag börjar bli äldre (30 nu) och har totalt hållit med hästar och i stall i drygt 20 år. När jag var yngre var det mycket viktigt för...
Svar
9
· Visningar
3 627
Senast: jennis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp