värmecirkulation...

martha

Trådstartare
nån här som har det systemet istallet...funderar skarpt på att sätta in ett sånt system i stallet...OM det verkligen funkar så man slipper det förb....de frysningarna i vinter..
 
Har det inte än, men kommer att ha det när stallet är klart.
Tycker det är lättare att reglera + att det värmer även vattenkoppen (om man har sådana med in och utlopp).
Dessutom inga kablar som pållarna kan gnaga på!
 
Vi räknade på det och systemet lönar sig om man har fem eller fler boxar. Eftersom vi bara har tre var värmeslinga mer ekonomisk i drift. Det finns ett par system att se på nätet och priset ligger mellan 8-10 tusen plus moms. Syrran har recirkulerande och hon är mycket nöjd (20+ boxar) :D
 
jag har 12 box inne...såg att det fanns ett systen i bole katalogen...5-6 000 + moms, sen tillkommer ju all rördragning och installation förståss...
 
Har du koppar som kan anslutas från två håll behöver du inte investera i nya, värmen borde sprida sig till ventilen. Har du inte det får du lägga till den kostnaden.
Jag förstår bara inte varför systemen är så pass dyra, är man lite händig kan man säkert bygga ett själv. Värmeelement + cirk. pump är småpotatis i jämförelse.
Försäkringsbolagen håller garanterat inte med.. :smirk:
 
jo, jag har såna koppar(tur för en gångs skull)...men det är mycket värt att slippa städa ur en vattenfyllt stall vid minus 25 oxå :crazy: ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
844
Senast: Oknytt
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
838
Senast: a1agnlju
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
255
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 093
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp