Värmekänslig....

Texaz

Trådstartare
Är det fler än jag som inte tål värme??
Idag är det 23 i skuggan och jag lider 🥴
Håller mig mest inomhus och inväntar svalkan till kvällen 😍
 
Jag har blivit himla värmekänslig (och känslig för kyla) efter covid. Har faktiskt kollat lite på kylplagg, men har ännu inte kunnat övertyga mig själv att jag faktiskt skulle använda en snajdig quiltad klarblå kylväst eller en grå skotskrutig bandana. :cautious:

När jag bodde i Indien var något vått på huvudet/axlarna standard när det drog sig över 45 grader. Och en blöt sarong över kroppen i sängen på natten (sängen placerad under fläkt). Den torkar fort men då vaknade jag o blötte igen. Lowtech AC. :D

Nu känns 23 som 45.

Jag har läst om folk som använder sådan där kyldyna till hundar i sängen.
 
jag har alltid varit känslig för värme, mår fysiskt illa om det är för varmt
 
Jag är extremt värmekänslig. Blir helt värdelös på det mesta, sur och tvär, trött och gnällig. Iste, skugga, tunna kläder i linne och siden, glass, och en himla massa tålamod. Det är min sommar det.
 
Jag gillar inte värme, tycker sommaren är väldigt överskattad!
Sommaren 2018 var en enda lång pina när det kom till vädret.
Mitt bästa väder är runt 18 och moln!
Är även väldigt känslig för ljus, så är det sol många dagar i rad blir jag helt slut!
 
Här är en till som inte gillar/tål värme. Jag vill ha lagom så jag inte fryser men jag klär hellre på mej. Mår illa och svullnar i solen. Bränner mej nästan alltid. Max 20 plusgrader. Sen blir det alldeles för mycket.
 
Är det fler än jag som inte tål värme??
Idag är det 23 i skuggan och jag lider 🥴
Håller mig mest inomhus och inväntar svalkan till kvällen 😍
Jag är likt många andra MS-patienter värmekänslig som sjutton. I värsta fall spyr jag, blir vimmelkantig och sedan släpar gärna vänstersidan om jag försöker gå. Sedan tar det väldigt lång tid att återhämta sig efter att ha blivit varm. Behöver i regel inte hjälpmedel att gå annars, men det har hänt att jag behövt käpp en högsommardag.
 
Här är en till som inte är nåt fan av värme. Dessutom har det blivit så mycket insekter runt hästarna nu.
Nä, lagom är bäst :).
 
Jag är likt många andra MS-patienter värmekänslig som sjutton. I värsta fall spyr jag, blir vimmelkantig och sedan släpar gärna vänstersidan om jag försöker gå. Sedan tar det väldigt lång tid att återhämta sig efter att ha blivit varm. Behöver i regel inte hjälpmedel att gå annars, men det har hänt att jag behövt käpp en högsommardag.
Har du provat några kylplagg? Försöker förstå om det är värt det...
 
Skönt att jag inte är ensam 😊
Känns som att de flesta tycker det är jätteskönt med supervärme, själv håller jag mig inne under eftermiddagarna när det är varmt, men njuter av kvällarna 😍
 
Tål inte värme alls. Jag kör med en genomblöt keps när det är hett. Jag har provat kylande vristband men det var bortkastade pengar. Tyckte inte att det hjälpte alls.
 
Jag började gnälla på värmen redan i vintras.

Var en som inte trodde på mig så jag sade, framför personen till "chefen", "P, jag fryser". Trodde P skulle trilla av pinn av chocken. Så efter det trodde personen på mig om att jag inte är ett fan av värme.
 
Jag gillar inte värme, tycker sommaren är väldigt överskattad!
Sommaren 2018 var en enda lång pina när det kom till vädret.
Mitt bästa väder är runt 18 och moln!
Är även väldigt känslig för ljus, så är det sol många dagar i rad blir jag helt slut!
Jag har samma problem, jag klarar inte solljus som är för starkt, och värme blir bara svårare och svårare att hantera. Man kan inte ta av sig huden liksom.
Egentligen är jag väl en vampyr... eller nåt... :jawdrop:
Min bästa tid är februari - mars - april, sen kommer värmen och förstör allt.
 
Jag gillar inte för mycket värme. Förstår inte alls det där med att åka till varma länder på sommaren och numera är det ju en ren plåga även här. Jag brukar stanna inne hela dagen, typ död blöt trasa, och försöka leva några timmar på morgon/kväll.
Är även känslig för fuktig kyla så fryser från typ oktober till mars :crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har flera mediciner som är ljuskänsliga och någon som är fuktkänslig. Jag har dem i sina originalförpackningar och resten i dosett...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Det är helt underbart nu när ljuset återvänder och kvällarna blir allt längre. Värmen är också på väg tillbaka och man behöver inte klä...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Senast: MiaMia
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 104
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp