Värmekänslig....

Jag avskyr värme. Avskyr ännu mer att nästan alla andra verkar älska det och är HELT oförstående för att alla inte känner samma. Vågar man ens yttra typ på jobbet när någon frågar vad man ska göra i helgen (för det ska ju bli så fint väder!) att man ska hålla sig inne så tror de ju att man är nåt ufo.

Mitt favoritväder på sommaren är regn. Jag älskar regn men på hösten kan det bli lite väl kallt när det regnar, på sommaren är det perfekt. Allra helst åska, då myser jag ordentligt.
 
Jag absolut Avskyr värme inomhus! Det är det värsta. Runt 16-18 grader är lagom.. ute blir jag inte störd förrän det är runt tjugofem och upp.
Tur vi är logiska allesammans. :D
 
Jag är likt många andra MS-patienter värmekänslig som sjutton. I värsta fall spyr jag, blir vimmelkantig och sedan släpar gärna vänstersidan om jag försöker gå. Sedan tar det väldigt lång tid att återhämta sig efter att ha blivit varm. Behöver i regel inte hjälpmedel att gå annars, men det har hänt att jag behövt käpp en högsommardag.
Mamma har samma problem som du; MS och på vintern är det istället problem med kylan av fibron...
 
Jag avskyr värme. Avskyr ännu mer att nästan alla andra verkar älska det och är HELT oförstående för att alla inte känner samma. Vågar man ens yttra typ på jobbet när någon frågar vad man ska göra i helgen (för det ska ju bli så fint väder!) att man ska hålla sig inne så tror de ju att man är nåt ufo.

Mitt favoritväder på sommaren är regn. Jag älskar regn men på hösten kan det bli lite väl kallt när det regnar, på sommaren är det perfekt. Allra helst åska, då myser jag ordentligt.
Höll på att explodera på mina kollegor (stadsbor med mindre tänk på konsekvenserna..) som äääälskade sommaren 2018 och nåde om det kom nått regn. Alltså va???, och maten växer på Icas hyllor eller???
 
Jag tål värme sämre o sämre. Till ex sväller höger ben. (Är 50+). Några år har jag jobbat dag o kväll på ett äldreboende och det var hemskt varmt där trots extra fläktar. Bada är härligt men ligga på stranden är en plåga!
 
Jag har en diagnos som ibland kan göra det svårt för mig att reglera kroppstemperaturen på ett "korrekt" – i brist på bättre ord – sätt. Jag blir yr, mår illa, blir helt utmattad och får sprängande huvudvärk direkt temperaturerna kryper uppåt på termometern och måste hålla mig inne samt kallduscha morgon och kväll. Det är rent ut sagt olidligt i värmen. Som tur är så har jag en rejäl golvfläkt att placera framför mitt hörn i soffan. :D
 
Jag AVSKYR värme. Blir som sjuk av det. Sen avskyr jag starkt ljus och när solen bränner på huden. Händer att när andra går i jacka och mössa har jag shorts och t-shirt.
Den där vintern som det var så svinigt kallt för typ 5-6 år sedan hade jag hösten innan faktiskt köpt en dunjacka, den kom verkligen till användning då! Den jackan tror jag att jag kanske använt en eller två gånger sedan dess..

Jag har en vanlig tjocktröja som liksom är lite pälsig på insidan som jacka på vintern, funkar utmärkt så länge det inte är kallare än typ -15. Om jag går i rask takt kan det typ vara hur kallt som helst ute och jag måste ändå ta av mig vantarna. Så ja då är man ett freak för att man inte "klär på sig ordentligt" också.

Tål dock inte kyla lika bra inomhus då man bara sitter som typ på jobbet så jag är ju typ bara normal när kollegor klagar på att det är kallt inne på jobbet :meh:
 
Mamma har samma problem som du; MS och på vintern är det istället problem med kylan av fibron...
Usch! Jag är lite känslig för kyla också, men lite mer på en skämtsam nivå så inte alls jämförbart med någon med verkliga problem. Jag får liksom inte upp värmen ibland när jag är kall, men det går ju att leva med på ett väldigt mycket enklare sätt. Men folk skämtar ofta lite om det, med tanke på att jag alltid gnäller på sommaren. (Och jag skämtar också om det, så.. haha).
 
Jag har äntligen slutat frysa 😅 är helt oförstående för hur någon kan föredra att ha det svalare än runt 25..
Jag är likadan, men av någon anledning när det är riktigt varmt får jag värmeeksem.. så det är lite knepigt, älskar när det är varmt, men får utslag 😅 25-30 är bäst. Svalt nog att slippa eksem, men varmt nog att slippa frysa.
 
Jag är värmetålig! Kan lätt vistas i kring 30-35 utan att tycka det så himla hemskt.

Men om jag rör mig fortare än promenadtakt, typ springa, dör jag och kroppen redan vid 18 grader. :cautious:
Mår illa, får ont i huvudet, ont i kroppen, svårt att tänka osv. Får varje år jobba upp någon form av tålighet mot värmen vid löpträningen - men det går alltid långsammare och sämre att springa under sommaren i alla fall.
 
Jag tål inte värme. Dör smältdöden så fort det är +20 ute. Jag föredrar när det är runt 15 grader.

När jag var yngre kunde jag gå med fleece trots att det var +25. Det var tider det :D
 
Jag gillar värme, är väldigt frusen av mig. Däremot tycker jag det kan bli jobbigt med gassande sol och ligger aldrig tex och solar om jag inte kan svalka mig (bada).
 
En till som avskyr värme. Helt hopplöst att få nåt gjort, man bränner sig i solen och svetten bara dryper. Gårdagen var ganska hemsk.

T-shirt är till för kalla vinterdagar. På sommaren krävs rejäla kläder för att skydda mot solen.
 
Jag är väldigt frusen av mig så sista somrarna har varit ganska sköna de dagar man får bestämma kläder själv. På jobbet har jag arbetskläder som är alldeles för varma för sommarvärmen och då är det nästan så jag trillar ihop.

Mitt stora dilemma är vätska, oavsett vad för kläder jag bär. Jag dricker dåligt och blir då väldigt krasslig eller vad man säger. Huvudvärk, orkeslös osv. Gör alltid i ordning så jag har lite vätskeersättning i kylen. Perfekt att ta med i en flaska till jobbet, när man springer osv så man kan hålla balansen hyfsat även om man bär jobbkläderna och svettas som en gris :D
 
Jag avskyr värme. Avskyr ännu mer att nästan alla andra verkar älska det och är HELT oförstående för att alla inte känner samma. Vågar man ens yttra typ på jobbet när någon frågar vad man ska göra i helgen (för det ska ju bli så fint väder!) att man ska hålla sig inne så tror de ju att man är nåt ufo.

Mitt favoritväder på sommaren är regn. Jag älskar regn men på hösten kan det bli lite väl kallt när det regnar, på sommaren är det perfekt. Allra helst åska, då myser jag ordentligt.

Exakt så känner jag också! Sommarregn är ljuvligt!

Det är verkligen inte gångbart att sucka över sol och värme i Sverige, nästan som att svära i kyrkan ;)
 

Liknande trådar

Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
9 019
Senast: Masqueradee
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 618
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag skrev ett inlägg i februari om att jag blev dålig i magen en kväll och inte riktigt visste om det var ett skov på gång eller inte...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Sazlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp