Värsta chocken!

Hjälp vad du skrämmer mig......
Vet sa inget om någta såndna saker, det ända vi fick reda på var att hon kunde få en allergichock av sprutorna för det är ju det som hon är allergisk mot som man sprutar in. Men jag fick en burk tabletter med mig hem om hon skulle få en chock och sen hundranitti till vet. Vi ger kissen själv sprutorna för i början skulle hon ha varnnan dag. Nu är vi nere i var 15dag. Vi började med behandlingen i juli och har ett par sprutor kvar på slutet ska hon bara ha en gång i månaden. Ska bli skönt när allt är över.
Ska ringa vet och kolla om riskerna som du skrev om.
Kissen bara :love: sina z/d. Hon hade gärna ätit mer än sin dagsranson.
Skönt att din kisse är bättre. Man bli rädd när något sånt händer.
Skriv gärna hur det går för er....... :bump:
 
Menar inte att skrämma livet ur dig! :eek: Pappas katt fick mot sin allergi som gjorde att hon hostade, det är antagligen inte samma sprutor som ni gett eran men det är bra att kolla upp om ev. biverkningar. Även en veterinär kan ju missa att berätta för varje ny patient. :crazy:
 
Jag tycker det är bra att man kan byta tankar och erfarenheter här. Även om det du berättade om din pappas katt var sorgligt. :cry:
Man vill ju inte att saker ska hända med kissarna fast ibland så händer det, så det är ju bra att veta även negativa saker, fast man inte vill veta.
Pratade med vet och hon sa att det ända dom vet som biverkning är då allergichocken som dom KAN få. Kissen har inte regerat på någon av sprutorna så hon trodde inte att hon skulle göra det i framtiden iheller efter som vi har hållt på nu i ett par månader.
Så det kännes skönt. :bow:
Har även hittat ett godis som hon tål, Kattkyssar dom som ligger för packade en och en, inslagna i papper i olika färger.Dom brukar ha dom vid disken i djuraffärer. Kostar 50öre för EN godis. Blir inte så många på veckopengen. :d

Hur går det med din kisse? Har du börjat med z/d ännu?
 
Nej, än så länge kör vi på med den vanliga maten som jag vet att han tål. Han borde väl inte bli dålig av den bara för att han blev dålig av att honan fick mat han inte tålde? Men när den här är slut så ska jag köpa z/d iaf till honom.

Kattkyssarna har jag testat, men det var bara hundarna som var intresserade av dem. Fast de verkar intresserade av det mesta som inte är deras egen mat. :d
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 478
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Erfarenheten här verkar ofta vara bättre än den på hälsocentralen kan jag känna så vill höra vad ni vet. Jag börjar ledsna på att ha ont...
Svar
12
· Visningar
8 939
Senast: Javan
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 248
Senast: ako
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 987
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp