Värsta höbristen på 30 år

Jag är fullt på det klara vad det handlar om. Dels om man har plats och dels av bekvämlighet + att för många så har man helt enkelt inte de ekonomiska resurserna , att på ett bräde köpa upp ett helt års foderbehov.
Just-in-time är väl fortfarande ett vedertaget begrepp?

Hästfolks användande av just-in-time modell visar att vi är moderna och effektiva :-) hihi .
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Just-in-time är väl fortfarande ett vedertaget begrepp?

Hästfolks användande av just-in-time modell visar att vi är moderna och effektiva :-) hihi .
Jag köper bränsle, smörjolja, gödning , kemikalier o utsäde när det är billigast. Säljer mina produkter när det är bäst betalt. Det är väl fortfarande ett vettigt begrepp Sälja julgranar i juli brukar vara en dålig affär men i december ;)
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Har märkt av att det är brist på hö då jag aldrig förr har fått så många samtal om att köpa hö .Även mjölkbönder har hört av sig .Vi hade sådan tur att vi fick ungefär så mycket vi brukar få .Så nu skickar jag iväg rubbet som är kvar till helgen men måste spara lite till en kund som tingat i höst så hon har till sina hästar
 
Jag köper bränsle, smörjolja, gödning , kemikalier o utsäde när det är billigast. Säljer mina produkter när det är bäst betalt. Det är väl fortfarande ett vettigt begrepp Sälja julgranar i juli brukar vara en dålig affär men i december ;)
Du köper julgranarna på rean i januari då och säljer dyrt i december? :D
 
  • Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 944
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Höbristen är större än på många år, i hela Sverige och framför allt i Jämtland. Hela fodermarknaden drabbas, säger en handlare. – Det...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Beskedet att det blir fritt fram att använda friskvårdspengen till ridning välkomnas av Gabriella Pernler, ridskolechef på Uppsala...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Umeå ryttarförening, en av Sveriges största, tvingas nu köpa in delar av sitt hösilage från Sörmland. Orsaken är att foderleverantören i...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp