Värsta körupplevelsen?

Bron är väldigt nice, speciellt på kvällen/natten :up:
Minns hur jag satt och formulerade ett redigt argt mail till kommunen när den byggdes klart och det visade sig att den inte hade självmordsräcken. Är man uppvuxen på ön utanför med utsikt mot Alnöbron så har man stor insikt i vad Sundsvallsborna har broar till.
Men ja, det verkar som att det gått bra hittills.
 
Var nog när jag körde min förra bil som immade igen så fort det regnade. Man såg jättedåligt om det var mörkt och regnade, kunde bara följa lyktorna på bilarna framför. Det blev en ny bil ..
Säg inte att det var en Suzuki Swift?
Min kompis hade en sådan när vi pluggade. Man fick inte andas om man åkte med henne under vinterhalvåret för då immade den igen. 🙈

Minns specifikt en natt när hon idogt torkade rutan medan hon körde och samtidigt halvkvävt sa "du fick inte andas så mycket sade jag ju"

Jag? Jag var fullt upptagen med att asgarva åt situationen 🤣🤣🤣 vilket inte gjorde saken bättre 🙈
 
Nar jag tanker pa det ar nog Sverige, rent generellt, det jobbigaste landet att kora bil i. Om man som "tontig turist" rakar kora fel och hamnar pa "de vita stracken" som visar var man inte ska kora for de ar "fil delare" sa tutar alla, hytter med naven ... och INGEN slapper in en utan man far sta pa de vita stracken och blinka tills man tar saken i egna hander och borjar att sakta smyga in i trafiken tills nagon stannar. :angel:

Enklaste landet ar USA och Canada om man inte funderar pa kvaliteten pa sjalva vagarna.:cautious: Har ar folk valdigt hjalpsamma och stannar och vinkar fram en om det ar uppenbart att man kort fel. Jag glommer aldrig nar jag bodde i Maryland och korde ut ur Baltimore. Det var 6 filer i varje riktning. Jag korde ut pa motorvagen pa hoger sida och skulle ta en avfart pa vanster sida mindre an 500 meter langre fram ... med bumper to bumper trafik i 100 kmh.

Det var aldrig nagra problem, Varje fil jag maste korsa saktade ner, vinkade och blinkade att jag skulle kora in framfor. De allra flesta visste ju precis varfor jag blinkade lite hysteriskt och korde i myrfart. Jag gissar att de hade kort dar for forsta gangen sjalva nagon gang och tyckte synd om nykomlingen. :p
 
Minns hur jag satt och formulerade ett redigt argt mail till kommunen när den byggdes klart och det visade sig att den inte hade självmordsräcken. Är man uppvuxen på ön utanför med utsikt mot Alnöbron så har man stor insikt i vad Sundsvallsborna har broar till.
Men ja, det verkar som att det gått bra hittills.

Märkligt att det inte finns!

(Men det arga mejlet borde nog åka till Trafikverket istället, kommunen har inte mycket att komma med i frågan)
 
Skulle köra från Högakusten till söder om Göteborg.
Började bra med både fint väder och vägbanan. I höjd med Dalarna så får vi punka vid ett vägarbete, så ut för att byta bara det att ena bulten går av när det andra däcket ska på, som tur är så är vi bara några mil ifrån en klasskompis som har det mesta i garaget så vi åker dit och får hjälp med att ta bort bulten som gått av och får en ny:love:.

Resan mot Göteborg fortsätter men 3 vinterdäck och 1 sommardäck när vi hör på radion om snöoväder vid Stockholm. Jaja inget att göra åt utan bara att ta sig igenom i snigelfart men går helt okej trots massa snö på väggarna.

Börjar närma oss Jönköpingslän och snön finns inte här men hör på radion konstant om blåste och det uppmanar till att hålla sig hemma i Jönköping, Västra Götaland och Hallandslän och inte ge sig ut på vägarna. Fick hålla hårt i ratten resten av vägen hem men hade tur att det var motorväg nästan hela vägen och bara mindre väg sista 2km hem så nedfallna träd var inga problem, värre för henne som åkte med mig till Jönköping och sedan skulle ner till i närheten av Hultsfred på småvägar.
 
Säg inte att det var en Suzuki Swift?
Min kompis hade en sådan när vi pluggade. Man fick inte andas om man åkte med henne under vinterhalvåret för då immade den igen. 🙈

Minns specifikt en natt när hon idogt torkade rutan medan hon körde och samtidigt halvkvävt sa "du fick inte andas så mycket sade jag ju"

Jag? Jag var fullt upptagen med att asgarva åt situationen 🤣🤣🤣 vilket inte gjorde saken bättre 🙈
Haha! Detta var en 10 år gammal Hyundai.
 
Säg inte att det var en Suzuki Swift?
Min kompis hade en sådan när vi pluggade. Man fick inte andas om man åkte med henne under vinterhalvåret för då immade den igen. 🙈

Minns specifikt en natt när hon idogt torkade rutan medan hon körde och samtidigt halvkvävt sa "du fick inte andas så mycket sade jag ju"

Jag? Jag var fullt upptagen med att asgarva åt situationen 🤣🤣🤣 vilket inte gjorde saken bättre 🙈

Ursäkta men det är inget fel på Swiften! :devil: Så länge man har fläkten på vindrutan och ingen annanstans :angel::D
 
Hennes var iofs från 90-talet så de är kanske liiite bättre nu?

Den swift som jag hade var från 2006 tror jag och det var faktiskt en ganska bra bil

Ja, jag är jättenöjd! Sen är det ju en småbil med allt som kommer därtill, men eftersom vi bor i stan passar den oss utmärkt. Sen tycker jag faktiskt också att den kan imma ibland men å andra sidan vet jag inte hur det är med andra bilar heller, kör bara denna.
 
Instämmer med dem som inte gillar att köra i Göteborg. Hur jag än kör så hamnar jag ändå i den där j-a Tingstadstunneln 😭 Senast jag skulle dit valde jag hotell utifrån närhet till avfart från E6, så att jag inte skulle behöva virra runt i stan med bilen alls. Väljer hellre körning i Malmö eller Stockholm vilken dag som helst.

Räddast var jag i ett bergsområde i Sydafrika, med vänstertrafik och en manuellt växlad bil. Lyckades aldrig få kläm på växlingen med vänster hand, det var dåliga vägar med höga hastighetsbegränsningar, fullt med djurliv. Jaja, jag överlevde åtminstone och körde inte på någon eller något.
HAHAHAHAHAHA jag trodde jag var den enda som obevekligt dras in i Tingstadtunneln oavsett vart jag ska i Göteborg 😅
 
Tingstadstunneln är bra för när man kommer ur den är det raka vägen hem sedan. Då är den värsta göteborgstrafiken över.
 
Förstår inte hur en kan lägga sitt bilkörningsliv i händerna på en GPS. Kolla alltid karta. Skriv upp vägnummer och andra hållpunkter - typ har jag åkt förbi Liseberg eller Åre är jag för långt bort. Lägg till två timmar på resvägen om du ska förbi eller in i en storstad. En timme om du ska till någon obskyr håla i Värmland eller Småland. Sen kan en slappna av, käka lösgodis, vända på småvägar och glatt inse att fram kommer en alltid.
 
Häromdagen var jag med om att en person körde helt fel på grund av gps. Vägbeskrivningen var kör rakt fram i två rondeller. I tredje rondellen ta höger. Nähä då, gps användes. Ärendet som skulle ta en timme tog 2,5. Hen hade ingen aning om vart hen skulle utan slog in adressen och tjoho vad fel det blev.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Alldeles i närheten av vårt stall går en ganska lång och smal grusväg som är perfekt att rida på. Bra underlag, lite platt, lite uppför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 438
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp