Värt renovera

Men 4 miljoner för tomten är ändå ett rätt bra pris tänker jag. Rivning är iofs inte gratis 🙈 om en ens får riva.
Äsch det där huset går att rädda.
Med en ny fasad och tilläggsisolering utanpå eterniten så skulle de se helt okej ut.
Sedan så är det bara att blåsa ut rum för rum och göra om. Och på det ett vettigt värmesystem.
Jag gissar på 2 mille så blir huset riktigt trevligt.
 
Äsch det där huset går att rädda.
Med en ny fasad och tilläggsisolering utanpå eterniten så skulle de se helt okej ut.
Sedan så är det bara att blåsa ut rum för rum och göra om. Och på det ett vettigt värmesystem.
Jag gissar på 2 mille så blir huset riktigt trevligt.
Kanske, jag hade nog inte vågat. Känns som stor risk att huset inte är friskt. Gissar jag helt baserat på mina amatörkunskaper 😄
 
Kanske, jag hade nog inte vågat. Känns som stor risk att huset inte är friskt. Gissar jag helt baserat på mina amatörkunskaper 😄
Det är lätt att undersöka om huset är friskt när det är så strippat som det där är.
Jag ser en stege upp till vinden också, och där ser man hur taket mår.
Om du är verkligt intresserad av läget så är det nog egentligen ett bra köp.
Men många byggföretag kommer att buda på det där då det går att tjäna en hacka på att renovera.
Så det är inte säkert att det blir billigt bara för att det ser ut som skit.
 
Äsch det där huset går att rädda.
Med en ny fasad och tilläggsisolering utanpå eterniten så skulle de se helt okej ut.
Sedan så är det bara att blåsa ut rum för rum och göra om. Och på det ett vettigt värmesystem.
Jag gissar på 2 mille så blir huset riktigt trevligt.
Javisst det kan säkert räddas, stommen kan ju vara friskare än i ett hus med fina ytskick.
Dock undrar jag vad slutsumman skulle hamna på. När man gjort allt utvändigt såsom tak,väggar,fönster,dränering så är det ju kök och badrum och rummen är knappast i skick för att bara måla och tapetsera, behöver kanske rivas innerväggar och regla om. Tar nog tid innan allt är gjort och det går att flytta in= dyrt med dubbla bostäder. Jag tror det lönar sig att köpa ett fräschare direkt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp