Värt renovera

Det är ju inte ens en stor tomt.
Men jag kan vara påverkad av att vi köpte vårt renoveringsobjekt för under 350'. Och då var det inte så illa som det där. Och med 2500 kvm tomt.
Håller med, inte prisvärt alls runt storstäderna. Priserna gynnar knappast någon.
 
Det är ju inte ens en stor tomt.
Men jag kan vara påverkad av att vi köpte vårt renoveringsobjekt för under 350'. Och då var det inte så illa som det där. Och med 2500 kvm tomt.

Många ser inget behov av en stor tomt, det har sålts avstyckade triangelformade tomter där man knappt kan få in ett hus på ett sätt som kan få bygglov. Pris: ett par miljoner.

På en rätt bra adress i Gbg får man ge mer än 10 miljoner för en tomt på 600 kvm.
 
Jag köpte mitt för 620’ 2014. Visste att badrummet behövde renoveras inom snar framtid, plus att fönsterna var slut. Resten var bara fult liksom. 🤣

Blev helt klar förra året. Visst är det någon liten golv/taklist här och var, men det får jag ta sen när virkespriserna blir humana igen. Har alltså tagit sin lilla tid, och fönster fick jag täta några år, och badrummet räddade jag upp med silikon några år. Men nu är allt klart som sagt.

Har idag lån på ganska precis 1 miljon men huset är värderat till 1,8 så känns ganska lugnt. Känns inte dumt att köpa någon billigt och renovera upp det, men såklart så får man ju ha koll så det inte riskerar att gå minus. Och allt kanske inte behöver ske direkt heller. Här var det som sagt mycket ”fult och tråkigt” bara, men det går att köpa billig väggfärg på tex rusta så man kan ”stå ut så länge”.

Har inga direkta planer på att sälja, trivs bra och älskar mitt hus. Däremot så är det egentligen för stort… Jag får se hur jag gör i framtiden helt enkelt, men räknar med att värdet fortsätter stiga och lånet minska.
 
Galet. Jag skulle inte bo där om jag så fick huset gratis.
Inte jag heller ,vill bo i stan och inte ha hus. Men hade jag velat bo i hus hade det varit ett kanonläge (minus att jag inte vill renovera 🙄). Nära båda ställena jag behöver ta mig till med både cykel, kollektivtrafik och bil, nära övrig infrastruktur, nära naturen och söderleden är min favoritled i Göteborg (hatar alla andra🤣). Skönt med liten platt tomt oxå. Uppenbarligen resonerar fler som jag än som du, tråkigt för mig och skönt för dig :)
 
Inte jag heller ,vill bo i stan och inte ha hus. Men hade jag velat bo i hus hade det varit ett kanonläge (minus att jag inte vill renovera 🙄). Nära båda ställena jag behöver ta mig till med både cykel, kollektivtrafik och bil, nära övrig infrastruktur, nära naturen och söderleden är min favoritled i Göteborg (hatar alla andra🤣). Skönt med liten platt tomt oxå. Uppenbarligen resonerar fler som jag än som du, tråkigt för mig och skönt för dig :)
Uuh, jag tycker själva stället verkar hemskt! Oavsett husets skick. Jag ryser.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp