Vätska i livmoder ?!

Jo vi undvek fryst om vi kunde men vissa hingstar fanns ju bara på fryst
Ja, hade gärna velat byta men då måste jag betala en ny seminavgift...
Det allra bäst har ju nästan bara fryst.. men får också många dräktiga, den hingsten jag använde har dräktighetsprocent på typ 68%...
men seminvet säger att det är vätskan i livmodern som gjort detta men dom kan ju inte garantera att det går nästa gång ändå ..
 
Men seminavgiften betalas till stationen och har inte med hingsten att göra. Brukar dock vara högre vid fruset.
Nja stationsavgiften betalas väl till stationen men det är kanske det ni menar med ”semiavgiften”? Språngavgiften till hingstägaren.
 
Nja stationsavgiften betalas väl till stationen men det är kanske det ni menar med ”semiavgiften”? Språngavgiften till hingstägaren.
Till seminstationen betalar du oftast en stationsersättning och en seminavgift (veterinäravgift).
Seminavgiften är ofta högre för FAI.
 
Till seminstationen betalar du oftast en stationsersättning och en seminavgift (veterinäravgift).
Seminavgiften är ofta högre för FAI.

Det vet jag, det är ordet semiavgift jag reagerar på då det heter stationsavgift och veterinäravgift på mina fakturor och inte ”semiavgift”.
 
Det vet jag, det är ordet semiavgift jag reagerar på då det heter stationsavgift och veterinäravgift på mina fakturor och inte ”semiavgift”.
Jag har adrig sett något annat än stationsavgift och veterinäravgfit.

Jag tror nog att TS refererar till de inköpta stråna och måste köpa nya om det ska bli fler semineringar med samma hingst.

(sen kan det aldrig nånsin heta semiavgift - ;) i så fall borde det heta seminavgift, avd för ordmärkeri och jag har har sett det ibland att foolk skriver semi istället för semin)
 
Jag har adrig sett något annat än stationsavgift och veterinäravgfit.

Jag tror nog att TS refererar till de inköpta stråna och måste köpa nya om det ska bli fler semineringar med samma hingst.

(sen kan det aldrig nånsin heta semiavgift - ;) i så fall borde det heta seminavgift, avd för ordmärkeri och jag har har sett det ibland att foolk skriver semi istället för semin)
Jag glömde ett n 😝
 
Är du säker på att det är en riktig brunst?

Finns ston som kan visa något som liknar brunst fast de är dräktiga, har varit med om det själv.
Hon är slät där bak, och rödare i fiffi , lyfter svansen när jag ska kolla. Även kärleksfull mot ponnyn
 
Jag har adrig sett något annat än stationsavgift och veterinäravgfit.

Jag tror nog att TS refererar till de inköpta stråna och måste köpa nya om det ska bli fler semineringar med samma hingst.

(sen kan det aldrig nånsin heta semiavgift - ;) i så fall borde det heta seminavgift, avd för ordmärkeri och jag har har sett det ibland att foolk skriver semi istället för semin)
Nej, du har fel :)
Stationsavgift
Seminavgift
 

Liknande trådar

Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 415
Senast: em-pirre
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 281
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 478
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Finns det saker ni bara inte kan sluta oroa er för? Vardagliga eller för framtiden? Jag är en orolig person och oroar mig för många...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 195
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp