Vätska i livmoder ?!

Fråga. Jag tror inte att det är något problem. Brukar vara dyrare med FAI, så nä skulle blir förvånad om de tog ut en ny avgift:)
Behöver byta till färsk, då hon fick sån kraftig reaktion på fryst. Också så hade hon redan gått ur brunst och släppt ägget... så måste spruta igång henne nästa v och seminera om henne. Så svårt val att hitta ny när man redan bestämde sig för en :/
 
Behöver byta till färsk, då hon fick sån kraftig reaktion på fryst. Också så hade hon redan gått ur brunst och släppt ägget... så måste spruta igång henne nästa v och seminera om henne. Så svårt val att hitta ny när man redan bestämde sig för en :/

Finns det inte ngn son eller med liknande blodslinjer på färsk kanske? :)
 
Det räcker att googla på ordet seminavgift för att konstatera att det används av många stationer.

Aldrig hört det faktiskt - my bad - jag har bara varit på typ 7 olika stationer. Det har alltid hetat stationsavgift eller veterinäravgift på mina fakturor. Oavsett så lär man inte få betala ännu en gång om man byter från fryst till färskt
 
Man betalar ofta en stationsavgift som innefattar tre brunster.
Då ingår ul och själva semineringen.
Sen tillkommer ju transport av ev sperma och behandlingar och sånt
 
Aldrig hört det faktiskt - my bad - jag har bara varit på typ 7 olika stationer. Det har alltid hetat stationsavgift eller veterinäravgift på mina fakturor. Oavsett så lär man inte få betala ännu en gång om man byter från fryst till färskt
Det hette veterinäravgift på en annan klinik, som vi använde för flera år sedan. Men på alla som jag kollat nu detta år heter det seminavgift:) nej jag behövde inte göra det, tack och lov :)
 
Det hette veterinäravgift på en annan klinik, som vi använde för flera år sedan. Men på alla som jag kollat nu detta år heter det seminavgift:) nej jag behövde inte göra det, tack och lov :)

Vad bra! Det hade varit för taskigt tycker jag. Byter man åt andra hållet är det ju en annan femma.
Hoppas nu att ditt sto blir dräktigt.
 
Någon som vet om denna spruta man använder för att spruta igång stoet, fungerar ? Hon Lyfte på svansen hela dagen då hon fått sprutan men inte nu, kan man se det på något vis , om hon brunstar? Har sett det förut då en valack stått på gården (hon pissade mkt då) men nu när det är hon och en tjejkompis så visar hon inget ..
 
Någon som vet om denna spruta man använder för att spruta igång stoet, fungerar ? Hon Lyfte på svansen hela dagen då hon fått sprutan men inte nu, kan man se det på något vis , om hon brunstar? Har sett det förut då en valack stått på gården (hon pissade mkt då) men nu när det är hon och en tjejkompis så visar hon inget ..
Ja den fungerar men den ska ju få äggen att växa till sig så det kan ju ta nån dag innan den har effekt
Ibland går det fort ibland mindre fort haha
 
Om man sprutat igång brunst, tar det 2 v för stoet att börja brunsta eller går den efter sin normala brunstcirkel?
 
Om man sprutat igång brunst, tar det 2 v för stoet att börja brunsta eller går den efter sin normala brunstcirkel?
Nej men det beror på lite hur ”bra” det tar. Vissa ston som det stoet jag håller på med nu har fått 4 sprutor innan hon äntligen kommit i brunst medan mina andra ston har kommit i brunst 1-2 dagar efter och varit redo att insemineras 4-5 dagar efter.
 
Nej men det beror på lite hur ”bra” det tar. Vissa ston som det stoet jag håller på med nu har fått 4 sprutor innan hon äntligen kommit i brunst medan mina andra ston har kommit i brunst 1-2 dagar efter och varit redo att insemineras 4-5 dagar efter.
Mitt sto sprutades och kom i brunst på en gång. Seminerades för 5 dagar sedan. Undrar om hon kan komma igång i sin normala brunst typ nu, som hon eg skulle komma in i nu, eller om det tar typ 2 v efter denna konstgjorda brunst?
 
Mitt sto sprutades och kom i brunst på en gång. Seminerades för 5 dagar sedan. Undrar om hon kan komma igång i sin normala brunst typ nu, som hon eg skulle komma in i nu, eller om det tar typ 2 v efter denna konstgjorda brunst?

Men om hon är inseminerad och har ovulerat ska hon inte brunsta mer om det har tagit sig.
 

Liknande trådar

Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 469
Senast: em-pirre
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 309
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 560
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Finns det saker ni bara inte kan sluta oroa er för? Vardagliga eller för framtiden? Jag är en orolig person och oroar mig för många...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 248
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp