Vätska i livmoder ?!

unoannis

Trådstartare
Mitt sto insem för 6 dagar sedan, fryst, hon fick lite vätska och spolades samt fick Oxytocin. Tog även ett bakterieprov, hon hade en bakterie men en god bakterie, så det behövdes inte göra något åt det. Igår märkte jag att det typ droppade vitt sekret ur ”Fiffi” , kontaktade seminstaionen som sa att det är vätska i livmodern och att hon behövs spolas och ta bakterieprov. Vi har 4 h dit, så ringde en seminstaion i närheten som sa att hon tyckte det lät bedrövligt att dom tyckte vi ska in och irritera och spola henne igen, utan låta henne vara tills om 11 dagar då hon ska in på UL. Hon menade på att när dom insemineras så innehåller sperman antibiotika så att det ska ha kommit in bakterier på den vägen trodde hon inte var så stor chans ..? Hon sa att så länge hon inte har feber eller verkar må dåligt, vilket hon inte har och hon mår bra.
Vad gör man? Det är två helt olika budskap? Också båda stationerna har stor kunskap och båda har mkt erfarenhet
 
Vänta och se
Är hon inte dräktig så spola då.
Vet att vi spolade många som stod på station, men du har ju en bit att åka så.
 
Vänta och se
Är hon inte dräktig så spola då.
Vet att vi spolade många som stod på station, men du har ju en bit att åka så.
Jo men den ena sa att man inte ska vara där och irritera.
Den andra säger att hon måste spolas och ha fått in bakterier som varit ”gömda” och inte visats på baktprov samt få antibiotika.
är helt kluven🤔
 
Jo men den ena sa att man inte ska vara där och irritera.
Den andra säger att hon måste spolas och ha fått in bakterier som varit ”gömda” och inte visats på baktprov samt få antibiotika.
är helt kluven🤔
Det kan ni ta vid ul sen i så fall om hon inte är dräktig.
Det är inte så akut
Man kan behandla och seminera samtidigt
 
För att om de nu skulle vara något som behöver behandlas kan man fixa de då 😉 Haft ston i min närhet i år som krävt flera behandlingar trots semenering samtidigt 👍
Okey! Det den vet som sem menade att man ska spruta igång henne för att öppna livmodern så man kan spruta och ge antibiotika. Samt ta ett nytt bakterieprov. Sedan när man brunstar igång henne så ska hon semineras en gång till...
den andra sa inte göra något och vänta på 17 dygns UL
 
Du kan som sagt skölja och behandla samtidigt som seminering
Bäst att vänta in och se om hon är dräktig först
 
Okey! Det den vet som sem menade att man ska spruta igång henne för att öppna livmodern så man kan spruta och ge antibiotika. Samt ta ett nytt bakterieprov. Sedan när man brunstar igång henne så ska hon semineras en gång till...
den andra sa inte göra något och vänta på 17 dygns UL
Men vet man ens att hon är infekterad? Verkar ju rätt korkat att spruta bort en eventuell dräktighet för att hästen kanske är infekterad. Jag hade helt klart väntat tills det är dags för UL
 
Men vet man ens att hon är infekterad? Verkar ju rätt korkat att spruta bort en eventuell dräktighet för att hästen kanske är infekterad. Jag hade helt klart väntat tills det är dags för UL
Det vet man inte, men jag skickade denna bild till veterinären och hon sa direkt vätska i livmodern.
den andra sa att så länge hon inte har feber eller verkar må dåligt över det så skulle vi avvakta.
http://www.bilddump.se/bilder/20200622213007-87.249.179.173.jpeg
 

Liknande trådar

Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 411
Senast: em-pirre
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 280
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 474
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Finns det saker ni bara inte kan sluta oroa er för? Vardagliga eller för framtiden? Jag är en orolig person och oroar mig för många...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 193
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp