Växande unghästar

Ja när vi skrittar så skrittar vi, dvs hästen är framme för skänkeln och kan därför även svara tbx. Vi strävar efter att den ska göra det i en form där den orkar bära sig och samtidigt vara avslappnad i arbetet. Vi skrittjobbar alla hästar relativt mkt ute den här årstiden och tycker det är bra både för yngre och äldre hästar. Är man noggrann är skritt bra, tycker jag, gör att bygga upp grundfysik på ett skonsamt sätt. Åka häst är en annan sak.
 

Liknande trådar

Avel Läste M. Rundgrens avhandling om avvänjning av föl. Här har vi en som verkligen studerat fölets utveckling:bow: "Berger (1986) fann att...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 014
Senast: Fenestra
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 204
Hoppning Ja, snart kanske jag köper mig en ny häst. Jag har ledsnat på mitt stos humör, vissa dagar hoppar hon som hus och andra dagar vill hon...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 480
Senast: traceys
·
Hästhantering Har kikat i flera gamla trådar om att ha valack och föl gåendes ihop, och läst om mångas tankar och erfarenheter. I lördags släpptes...
Svar
19
· Visningar
2 548
Senast: REIN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp