Våffeldagen

MJLee

Trådstartare
Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med en klick grädde och lite sylt. Känns lite onödigt att köpa grädde och sylt som laktosintolerant diabetiker som ska går ner i vikt. Och att vispa upp en smet (alt köpa) för två våfflor. Tyvärr ska de ju avnjutas rykande färska. Ikea har frysta våfflor men inte på lager. Det idealiska vore att kunna köpa ett två/fyrapack frysta våfflor.
 
Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med en klick grädde och lite sylt. Känns lite onödigt att köpa grädde och sylt som laktosintolerant diabetiker som ska går ner i vikt. Och att vispa upp en smet (alt köpa) för två våfflor. Tyvärr ska de ju avnjutas rykande färska. Ikea har frysta våfflor men inte på lager. Det idealiska vore att kunna köpa ett två/fyrapack frysta våfflor.
Jag sparar våffleriet till påsk. Då ska jag våffla ute på altanen så jag slipper oset inne.
 
Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med en klick grädde och lite sylt. Känns lite onödigt att köpa grädde och sylt som laktosintolerant diabetiker som ska går ner i vikt. Och att vispa upp en smet (alt köpa) för två våfflor. Tyvärr ska de ju avnjutas rykande färska. Ikea har frysta våfflor men inte på lager. Det idealiska vore att kunna köpa ett två/fyrapack frysta våfflor.
Jag firade långvåffeldag igår istället. Vi var och fikade på ett ställe med våfflor.
 
Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med en klick grädde och lite sylt. Känns lite onödigt att köpa grädde och sylt som laktosintolerant diabetiker som ska går ner i vikt. Och att vispa upp en smet (alt köpa) för två våfflor. Tyvärr ska de ju avnjutas rykande färska. Ikea har frysta våfflor men inte på lager. Det idealiska vore att kunna köpa ett två/fyrapack frysta våfflor.
Jag firade långvåffeldag igår istället. Vi var och fikade på ett ställe med våfflor
 
Jag skulle nog vilja, men har ingen våffelsmet, ingen sylt och ingen glass. Så jag måste i så fall handla om det ska bli våfflor. orkar jag det? Vet inte det ens... Varför finns det inte en affär i närheten av jobbet, som det fanns vid mitt förra jobb? :angel: Så enkelt det var att gå inom när man glömt handla något, och sedan ta tåget hem, tog bara ett par minuter ju. Samma på mina två tidigare jobb i Malmö innan dess...
 
Tack för påminnelsen! Dels att äta våfflor och att det är våffeldagen :heart
Jag tycker att våfflor är goda både kalla och varma, så de som inte äts upp fryser jag in och har som fika till kaffe :d
Eftersom jag har celiaki så gör vi olika våfflor i familjen, så min laddning blir alldeles för stor för mig att äta på en måltid (det är ett recept jag följer som gör dom godaste våfflorna och det går inte att halvera hur som helst när det gäller glutenfritt, tyvärr).
 
Blir sol nästa söndag så förhoppningsvis kan vi sitta ut med våfflor, glass, hallonsylt och en kopp kaffe. :up:
 
Blir nog våffla till påsk men imorgon hinner jag inte. Rider direkt efter jobbet imorgon inte hemma förrän ca 21 lite sent att grädda våfflor då :). Gör egen våffelsmet isåfall så behöver jag inte göra mer än vad som går åt.
 
Jag och min kompis äter våfflor ihop varje år! I år tjuvstartade vi eftersom det är så ont om tid under veckorna 😁
Skulle behöva ett nytt våffeljärn, våfflorna blir rätt slappa, haha.
1000039333.jpg
 
Tack för påminnelsen! Får se vad humöret medger imorgon. Äter man våfflor på norskt vis med smör och brunost (gul ost funkar också) så funkar det som en ganska lyxig frukost och man slipper mecka med vispgrädde :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp