Bukefalos 28 år!

Våfflar ni idag

Sv: Våfflar ni idag

I brist på fantasi idag så blir det våfflor. Praktiskt, en titt i almanackan så fick jag dagens mat.
Finns det ngn som har tips på lite annorlunda och/eller matigare våfflor.
 
Sv: Våfflar ni idag

Nej, det passar oss inte i morgon. Jag låter sällan andra styra mitt matval, är egensinnig när det gäller mat.
 
Sv: Våfflar ni idag

Finns det ngn som har tips på lite annorlunda och/eller matigare våfflor.

Örtvåfflor!

Jag gjorde de här i söndags:
1947646_10152707713343761_1510279597_n.jpg


Med färskost, rödlök och kallrökt skinka :d

Busenkelt! Gör vanlig våffelsmet, häll i hackade färska eller frysta örter, lite salt och lite peppar. Grädda som vanligt. Om du vill kan du byta en del av mjölet till fullkornsmjöl eller dinkelmjöl :)
 
Sv: Våfflar ni idag

Troligtvis inte, men nu vart jag sugen på det...

Blåbär: Gud så gott det såg ut, det måste jag prova någon dag!
 
Sv: Våfflar ni idag

Jag ÄLSKAR våfflor! sett fram emot den här dagen länge o så - badrumsrenoveringen som gör att vi inte har nått vatten i lägenheten drar ut på tiden :cry: = blir inga våfflor idag då vi inte vet när vi kan få vatten för ex disk mm nästa gång
 
Sv: Våfflar ni idag

Hade inte en tanke på våfflor men nu när du sa det så: Ja! Idag blir det våfflor!

(eller ska man säga våfflisar:p)
 
Sv: Våfflar ni idag

Nä... Här blir det chokladcupcakes med hallonfrosting :d! Har varit sugen hela dagen, så nu var det bara till att baka :)!
 
Sv: Våfflar ni idag

Ja, fast mest för att vi faktiskt efter fem år av "Jag vill ha ett.." äntligen har köpt ett våffeljärn förra veckan. :D

Så glutenfria våfflor efter kebabsallad ikväll.
 
Sv: Våfflar ni idag

Hur många våfflor är normalt att äta? :D Trycker lätt i mig fyra om jag inte äter annat..
 

Liknande trådar

Mat hej jag undrar om toast eller våffla är nyttigast? 🦋
Svar
13
· Visningar
1 078
Mat Snart är det Våffeldagen. Hur gör ni era våfflor? Jag brukar följa ett recept innehållande smör, mjölk, vetemjöl, bakpulver, salt och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 556
Senast: em76
·
  • Artikel
Dagbok och sov 2 timmar i stället. Då skapar jag inga missförstånd i alla fall. Våfflor idag med... rårakor kanske... nudlar... - ska...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Äter en del vitaminer i form av kapslar och det är hemskt! Kräks nästan av varje och det är flera stycken 😂 ibland ”fastnar” de halvvägs...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 726
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp