Jamen VARFÖR? :p Vad ska man göra med sekunderna man tjänar på att ägget är ersatt av diverse pulver i mjölet? Man måste ju ändå mäta upp vätska, röra ihop smeten och grädda den?
Man vänder upp och ner på kartongen i bunken och häller i vatten, vispar och gräddar. Mycket enkelt. Det är nog därför.
Jag köper lasagnemix och korvstroganoffmix också.... Av samma anledning. Enkelt, jag är korkad på matlagning.
 
Ägget ska man ändå inte ha.

Jag använder inte pulver längre men har växt upp med att det var så man gjorde våfflor. Jag tänker mest om det får fler att njuta av nygräddade våfflor så är det inte onödigt!

Jag kopte mix nar jag var mycket ung och nyss hade flyttat hemmifran (och man inte kunde soka pa internet efter recept pa grejor:p) Min mamma sag sedan paketet i skapet och fick ett litet anfall ... och bestamde sig dar och da for att visa EXACT hur man gjorde vafflor...Vi gjrode smeten, i finklader och blev den legendariska kvarten forsenad och anvande smeten i fraga nasta dag. :D
Jag minns annu hennes forskrackelse over att dels inte veta vad som ingick i vafflorna ("Pulver av agg??? :wtf: ar helt befangt" har ocksa yttrats av min kara moder, :cool: kanske inte just da.) och naturligtvis ansag hon att priset pa paketet vaffelmix var precis lika befangt som att ens titta efter det "in the first place".

Man vänder upp och ner på kartongen i bunken och häller i vatten, vispar och gräddar. Mycket enkelt. Det är nog därför.
Jag köper lasagnemix och korvstroganoffmix också.... Av samma anledning. Enkelt, jag är korkad på matlagning.

Va? Finns det korvstroganoffmix och lasagnemix? Det maste vara pa den reux man bygger sasen pa? Eller?? :confused: For inte kan kan man ha korv eller kottfars i paket? Eller??? Jag ar nu totalt forvirrad
 
Man vänder upp och ner på kartongen i bunken och häller i vatten, vispar och gräddar. Mycket enkelt. Det är nog därför.
Jag köper lasagnemix och korvstroganoffmix också.... Av samma anledning. Enkelt, jag är korkad på matlagning.

Jag är helt okej på matlagning och köper ändå en del färdiga mixer. Mina exekutiva funktioner är dåliga i vanliga fall och i sämre perioder går de ner på sparlåga. Det innebär att något så "enkelt" som att plocka fram flera ingredienser och förbereda kan innebära för många olika steg för att det inte ska bli kaos i mitt huvud. Enklare då att bara dumpa ner ett pulver + en skvätt vätska och blanda ihop, det blir mat av det också.

Jag tycker att det ibland blir tråkig ton här på Buke kring den här typen av produkter, det ska liksom ojas och småraljeras lite för att de som skriver inte själva kan se någon mening med att köpa dem, eller för att de har Fel Innehåll. Det är 2022, har vi verkligen inte kommit längre än såhär?
 
Jag kopte mix nar jag var mycket ung och nyss hade flyttat hemmifran (och man inte kunde soka pa internet efter recept pa grejor:p) Min mamma sag sedan paketet i skapet och fick ett litet anfall ... och bestamde sig dar och da for att visa EXACT hur man gjorde vafflor...Vi gjrode smeten, i finklader och blev den legendariska kvarten forsenad och anvande smeten i fraga nasta dag. :D
Jag minns annu hennes forskrackelse over att dels inte veta vad som ingick i vafflorna ("Pulver av agg??? :wtf: ar helt befangt" har ocksa yttrats av min kara moder, :cool: kanske inte just da.) och naturligtvis ansag hon att priset pa paketet vaffelmix var precis lika befangt som att ens titta efter det "in the first place".



Va? Finns det korvstroganoffmix och lasagnemix? Det maste vara pa den reux man bygger sasen pa? Eller?? :confused: For inte kan kan man ha korv eller kottfars i paket? Eller??? Jag ar nu totalt forvirrad
Om man har alla produkter hemma som ska ingå i våffelsmet så är det kanske billigare och smidigare att göra smeten från grunden. Har man inte det ska man ju köpa mjöl, bakpulver, grädde, ägg och vad nu mer man kan tänkas ha i beroende på vilket recept man använder sig av. Då är det både lättare och billigare att köpa en mixförpackning.
 
Jag är helt okej på matlagning och köper ändå en del färdiga mixer. Mina exekutiva funktioner är dåliga i vanliga fall och i sämre perioder går de ner på sparlåga. Det innebär att något så "enkelt" som att plocka fram flera ingredienser och förbereda kan innebära för många olika steg för att det inte ska bli kaos i mitt huvud. Enklare då att bara dumpa ner ett pulver + en skvätt vätska och blanda ihop, det blir mat av det också.

Jag tycker att det ibland blir tråkig ton här på Buke kring den här typen av produkter, det ska liksom ojas och småraljeras lite för att de som skriver inte själva kan se någon mening med att köpa dem, eller för att de har Fel Innehåll. Det är 2022, har vi verkligen inte kommit längre än såhär?
Jag håller verkligen med dig! Jag ser inget fel med att göra det lätt för sig när man känner för det, när man vill och när man behöver. Vem lider av att jag serverar barnen våfflor gjorda på pulver? Eller lasagne och korvstroganoff gjord på mix? "Mix-mat" kan vara precis det jag orkar dra ihop vissa dagar, men den som har åsikter får i och för sig gärna komma hem och laga mat till mig istället :D

Jag skulle också önskat att vi kommit längre vad gäller det här med rätt och fel mat och matlagning, men ibland känns det verkligen som du skriver.
 
Jag kopte mix nar jag var mycket ung och nyss hade flyttat hemmifran (och man inte kunde soka pa internet efter recept pa grejor:p) Min mamma sag sedan paketet i skapet och fick ett litet anfall ... och bestamde sig dar och da for att visa EXACT hur man gjorde vafflor...Vi gjrode smeten, i finklader och blev den legendariska kvarten forsenad och anvande smeten i fraga nasta dag. :D
Jag minns annu hennes forskrackelse over att dels inte veta vad som ingick i vafflorna ("Pulver av agg??? :wtf: ar helt befangt" har ocksa yttrats av min kara moder, :cool: kanske inte just da.) och naturligtvis ansag hon att priset pa paketet vaffelmix var precis lika befangt som att ens titta efter det "in the first place".



Va? Finns det korvstroganoffmix och lasagnemix? Det maste vara pa den reux man bygger sasen pa? Eller?? :confused: For inte kan kan man ha korv eller kottfars i paket? Eller??? Jag ar nu totalt forvirrad
Ja, en kartong innehåller pulver till lasagnesås och plattor så tillsätter man köttfärs och mjölk. Korv och mjölk till korvstroganoffen.
 
Mitt våffliga provkök har bestämt att följande recept är det bästa nånsin för frasiga tokgoda våfflor:

https://tareqtaylor.com/2020/03/frasiga-vafflor/

För fraset är det viktiga att inte ha med gulan från ägg. Då blir det mjuk sockerkakstouch på våfflan.
5B7EDA65-7E5B-4CDE-9164-4B7156D5A867.jpeg
 

Liknande trådar

Hemmet Det här är det ultimata lussebullsreceptet. Säger nån nåt annat har de fel. Ingredienser * 50 g jäst för söta degar (1 paket) * 150 g...
2
Svar
27
· Visningar
3 162
Senast: Rugge
·
Äldre Tänkte slänga ihop lite älgköttbullar här nån dag och funderade på att ha brunsås till (kan annan sås passa till annars?) Men hur gör...
Svar
7
· Visningar
1 503
Senast: Ponylove
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu ska jag dela med mig av två supergoda recept med hallon och vit choklad. Det ena är på blondies dvs. brownies fast med vit choklad...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: hovtassfot
·
Äldre Jag tänkte göra en tårta till jobbet med marängbottnar, lemoncurd, grädde och jordgubbar. En kollega äter inte laktos, gluten eller...
2
Svar
32
· Visningar
9 470
Senast: Duplo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp