Väga ner släp

_Zacke_

Trådstartare
Med min nya bil får jag inte dra hästtransporten(har fortfarande kvar min gamla men den ska väl säljas så småningom). Enklaste hade givetvis varit att ta B96 men då vi är flera i familjen som använder släpet då och då för att köra grejer, skräp, hjälpa mig köra häst osv så skulle det bli väldigt besvärligt om alla i familjen blev tvugna att utöka körkortet.
Det finns utrymme att väga ner lastvikten så att jag får dra det med den bilen och ändå få lasta min fjording. Så det känns som enklaste lösningen.
Men hur går man tillväga och vad kostar det?
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 289
Utrustning Jag har en häst på strax över 160 i mkh av kraftig modell som väger knappt 600 kg. när han är som tjockast efter sommarbete. Nu håller...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 410
Senast: Myrten
·
Tjatter Sambon skaffade sig en elbil för drygt 1 år sedan. Han missade med släpvikter och körkort och får inte dra sin egen bil med släp, varpå...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
30 859
Senast: Thaliaste
·
Utrustning Hej! Jag har en fråga angående max släpvagnsvikt. Jag har en bil som får väger 2000kg. Max släpvagnsvikt är 1500kg. Jag har utökat...
2
Svar
36
· Visningar
3 021
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp