Vågar inte öppna för pappan längre

Status
Stängd för vidare inlägg.

Zaria

Trådstartare
H´s pappa brukar ha umgänge heldagar på söndagar,denna helgen hade vi bytt till lördagen då pappan skulle sova över här för att lära sig att ta H över natten (fredag-lördag och sedan ta med H hem för umgänge på lördagen),vilket vi varit på familjerätten och diskuterat igenom,allting gick så bra,han sov även här förra helgen och tränade på att ta H över natten.

Han ringde på fredag och ville komma senare och ville att jag skulle hålla H uppe långt över nattningstiden för han orkade inte komma efter jobbet,blev lite sur och tyckte inte att man gjorde så,då sa han att han inte ville komma alls,men att han skulle komma på lördagen.

Runt 12 på fredagnatt ringer han och säger att han då rakt inte kommer att komma på lördagen heller utan vill byta tillbaka till Söndagen då han då inte ville hjälpa mig (vi hade fixat så för att jag var uppbokad på söndagen samt att jag hade tvättid på lördagen och har svårt att tvätta med H.

Jag sa att jag inte ville byta tillbaka och att man faktiskt inte kan ringa mitt i natten för att byta tid enbart för att vara jävlig.

Då flippade han helt ur: Jag var en barnmisshandlare,ett jävla luder,min familj kunde enbart dra åt h*e,hans familj ansåg att jag var en riktig lite fjortis,jag kunde då rakt inte hitta nån kille som ville ha mig för att jag var så himmla slampig,jag var en överläst fjant osv osv så gapade han och höll på i kanske en kvart,sedan började han hota med att "du kommer att få ditt straff,hora,du kommer att straffas för detta,du är så jävla vidrig och borde läggas in på psyk"

Detta sa han upprepade gånger,då lade jag på...orkade inte höra mer.
Sansade mig och ringde upp och sa att betedde han sig som han gjorde då så släpper jag inte in honom,utan ville att vi skulle ha ett samtal till på familjerätten innan då jag kände mig hotad av honom.
Jag vet inte vad han menade med att jag skulle få mitt straff och jag vill inte veta heller,jag är helt enkelt skiträdd och vågar inte öppna.

Dagen efter (lördag) ringer hans pappa till mig (H´s farfar)och säger att polisen minsann skall komma om jag vägrar släppa in honom (Ja varför inte? då hade han iaf inte kunnat göra mig något)
Att vi inte ska byta dagar för att anpassa oss efter varann eller rättare sagt jag skulle anpassa mig efter pappans nöjesresor denna månaden,men jag skulle inte ha nåt att säga till om,dessutom skulle pappan inte betala underhåll längre.
Jag sa som det var och vad hans kära son sagt till mig och att jag inte vågar öppna dörren och att jag vill prata med familjerätten innan om hur jag ska göra...men allt jag säger är bara skitsnack,hans son skulle minsann aldrig säga så till mig osv...

Nu har de inte hört av sig,vet inte om han kommer att ringa familjerätten heller,och de kan mycket väl ha gått på semster eller inte ha nån tid alls före semestern.
DÅ blir det alltså ett jättebrott i umgängena.

Hur fasen gör jag nu då?

Bryter jag mot något som inte vågar släppa in honom? Eller blir anklagad för umgängesabotage?

Funderar på att göra en polisanmälan? Om hans hot,är det en bra idé?

Trodde aldrig att detta skulle hända,visst har han gapat förr men aldrig hotat mig eller betett sig som denna gången.
Jag är livrädd och har låst hela tiden,jag hade aldrig vågat öppna dörren om han knackade på.

Vad gör man nu? Allt bara snurrar...

/Ledsen & rädd zaria
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Jag tycker du ska göra en polisanmälan på hans hot.

Det kommer göra dig mer trovärdig, om du tänker vägra att släppa in honom.

Det smärtar mig att säga, men som din familjerätt arbetar så tror jag det kommer ligga dig i fatet om du vägrar.

Jag är så ledsen för din skull, att det blivit så här, vill du åka bort ett par dagar så vet du att du är välkommen!!

:love:
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Polisanmäl! Nu genast! Och fortsätt polisanmäla!
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Spela in samtalen! Ha en mobil eller en bandspelare redo när han ringer så du kan spela in hans hot. Sådant är svårt att bevisa annars och med en inspelning slipper du tjafs om ifall du talar sanning eller ej.
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Polisanmäl så att det finns dokumenterat. Det kommer förmodligen inte att hända något med anmälan men då har du mer på fötterna att det har hänt.
Kontakta familjerätten och KRÄV ett blixtsamtal om detta. De måste lösa det helt enkelt.

Och så skickar jag dig en STOR kram! Du borde slippa detta och få njuta av ditt lilla barn istället!
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Har bestämt mig för att anmäla,kommer förmodligen inte att hända så mycket men jag tror att det kan vara bra att den finns eftersom familjerätten verkar bestämt sig för att alla mammor egentligen är onda och vill neka sina barn konatkt med den stackars fadern.

Har som sagt vänt mig ut och in och slagit knut på mig för att göra allt för att hålla pappan delaktig,ringt familjerätten,ringt honom och medelat vad sonen gör och efter bvc besök,han har varit välkommen att komma och gå som han vill,även fått stanna hos mig efter umgängestiden...Nu känns det som att resten är upp till honom,jag ORKAR inte mer :cry:

Jag har försökt och försökt,känns som att vill han ha något umgänge så får han engagera sig lite själv också,jag orkar inte sitta och medla med en vägg och det enda jag får är att bli kallad hora och bli hotad av honom och hans familj...Komemr givetvis att vara för umgänge i framtiden,men nu får han ta initiativet själv....
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Har anmält idag nu för en stund sedan.
Polisen tog mig på allvar,annars har man ju så mycket skräckhistorier i bakhuvudet om misshandlade kvinnor och intgen gör ett jota.

Fick prata med en mycket bra polis och han tyckte jag gjorde rätt i att anmäla,och sedan anmäla varje gång detta hände.

Tyvärr tog inte familjerätten mig på allvar,de tyckte visst att pappan skulle ha umgänge på söndag & att han skall fortsätta sova över här för att senare kunna ha barnet själv hos sig på natten...De sa även att det var upp till mig att fixa en person som var med mig vid hämtning/lämning och inget de ville göra något åt...SUCK
De pratade om att det inte var så konstigt att pappan kanske blev frustrerad och lät det gå ut över mig då han bara har umgänge en dag i veckan...som dessutom är mer umgänge än vad pappan valt själv han ville ha varannan vecka,så de vänder det till att det är mitt fel hur det nu skulle kunna vara det?

Väntar samtal därifrån antingen idag eller imorgon så får vi se vad de gör,förmodligen inget alls...
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Ett tips som kanske kan vara till nytta för dig (eller helt fel, upp till dig att avgöra) är att inte acceptera att han pratar så till dig. I telefonen är det super, bara att knäppa av den så fort han höjer rösten eller säger något dumt. Det brukar ta några gånger, sen fattar de vinken. Särskillt om du när han ringer tillbaka upplyser om varför du la på, och att du tänker göra det så fort han är dum.

Och spela in håller jag med om! Läste du om Pernilla Wahlgren? Det Emilio åkte fast på var väl just det som gick att bevisa = inspelningen av hans hot.
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Japp,Pernilla har jag läst om.

Ja jag får göra så,dvs lägga på när han börjar gapa,skall köpa en inspelningsmodul (äntligen vet jag vad för grej jag ska leta efter) sen kan han gapa så mycket han vill i den,han ställer ju bara till det för sig själv i fortsättningen om jag spelar in honom,tyvärr ligger det ju sonen i fatet en del när han beter sig så illa som han gör...tråkigt är det hur som helst,jag hade ju dessutom tänkt att få en lugn sommar :crazy:
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Det kan vara till fördel för din son att hans far får sig en tankeställare. Då kanske han beter sig bättre mot dig och senare mot sin son. För beter han sig så mot dig så är sanorlikheten stor att han gör så mot din son med. Lycka till, jag håller tummarna för dig. Berätta gärna hur det går sen.

/C
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Jag tycker du är värd en lugn sommar. Kan inte du och barnet ta er en liten semester och bara tänka på er?

Jag beundrar dig som orkar engagera dig så för att ditt barn ska ha en pappa också. Det gör nämligen inte jag (är/har varit i liknande sits som du men utan hot). Egentligen tycker jag att du har gjort det du kunnat, och kanske ska lämna det till pappan. Vill han ha umgänge bara varannan vecka kanske han bara ska ha det? Man kan tyvärr inte tvinga någon att vara förälder.

Jag skulle aldrig acceptera att någon hotade mig, vare sig i telefon eller rakt till mig. Tala om att du lägger på om han fortsätter och gör det sedan.

Hoppas att det går bra för er!
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Ja en liten semster skall vi allt ta,vart har vi inte kommit på än men något blir det för att rensa huvudet lite,man blir ju galen på att gå såhär.

Känner att nu är det slut med mitt mjäkande med pappan,Men saken är den att jag tror att förr eller senare kommer han att tröttna på detta helt.

Han sa i familjerätten när vi pratade första gången och de fårgade hur mycket umgänge han ville ha att "Ja varannan helg brukar man väl ha" och då sa jag att han gärna fick komma varje helg,så tvingad är han inte.

Familjerätten har inte ringt än så jag vet inte hur det blir nu till helgen,men de verkar anse att om jag känner mig rädd får jag ordna det själv,så kan de väl säga?
Det är ju knappast mitt val att gå och vara rädd :eek:

Vi får se hur det går...
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Vet att jag i en tidigare tråd skrev att pappan troligen skulle tröttna om intresset inte var hans utan farmors.
Kanske det är det som hänt nu, han har upptäckt att det inte är helt utan jobb att sköta småbarn.
Familjerätten verkar ju däremot rätt pantad! Om du känner dig så hotad att du polisanmäler men ändå själv ska ordna så att umgänget fungerar? Hmm?
Sluta att bry dig i pappans umgänge, koncentrera dig på att ställa krav på att det ska fungera för bebben och sen får pappan rätta sig efter det eller låta bli att dyka upp.
 
Senast ändrad:
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Skulle det vara ok för dig att någon av sambons föräldrar hämtade och lämnade sonen istället så blev det en någorlunda smidig lösning istället för att du ska behöva ragga ihop folk?
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Herregud, vilka tokar på familjerätten. Vad konstigt. Hoppas det går bra ändå. Du verkar ha koll på läget tycker jag.
Början nästan hoppas att den här pappan ska tröttna och ge upp, för han verkar då inte vara någon tillgång :eek:

Allt gott önskar jag dig och ditt barn!!!
:bump: :bump: :bump:
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Hoppas ju också det,tills den dagen han kan bete sig som folk.
Men farmor puschar och familerätten höjer honom till skyarna,han måste vara enastående som vill ha kontakt med sitt barn "halleluja"

Har hur som helst fått en kontaktperson på söndag som finns här vid hämtning och lämning,sedan kunde hon inte mer så det är bara att vänta och se.

Min mamma skulle ta H några nätter i juli och natta honom utan att amma så jag slipper iaf ha pappan här då om det fungerar som det ska.

Dock är familjerätten fortfarande väldigt hoppfull på att allt skall bli sååå bra på bara någon vecka,trots att jag sa att jag både är arg,ledsen och j*vligt kränkt av allt han sa till mig,det spelar ingen roll att hon säger att han säkert inte menade det,men jag tror knappast att det kommer att kännas tryggt och naturligt att ha pappan här på ett tag,och dels gnager ju tanken på on han kanske någon gång skulle få ett sånt utbrott på H någon gång :cry:
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Njae,det är ingen bra lösning,har tänkt tanken,men exets pappa var den som hotade senast (lördags) och mamman har också ringt hit och bråkat och dessutom bankat in i huvudet på pappan att jag är helt okapabel som mamma,så att så livat vore det inte att få dem på halsen heller
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Zaria skrev:
Dock är familjerätten fortfarande väldigt hoppfull på att allt skall bli sååå bra på bara någon vecka,trots att jag sa att jag både är arg,ledsen och j*vligt kränkt av allt han sa till mig,det spelar ingen roll att hon säger att han säkert inte menade det,men jag tror knappast att det kommer att kännas tryggt och naturligt att ha pappan här på ett tag,och dels gnager ju tanken på on han kanske någon gång skulle få ett sånt utbrott på H någon gång :cry:

Men hallå!!!! :eek: Säger de så; "han menar säkert inte det?" Vad tusan menar han då? Varfäör säga sådant man inte menar? Då kunde han väl låtit bli att säga det då?

Gahhhh!! Vad upprörd jag blir. Varför skall du behöva stå ut med hot (reella eller bara påhittade) öht? Vad har DU gjort för att förtjäna det? Varför är det inte ett rimligt krav att han beter sig som en vuxen när han nu förväntas ta vuxenansvar för ett litet barn?

Jag blir upprörd å dina vägnar Zaria. Denna familjerätt verkar vara rent av fientligt inställda mot dig. kan du inte få byta kontakperson på något sätt? :crazy:

Ponera att något händer - vad skall de säga då? "Oj, det trodde vi inte!" eller vaddå?

Jag förstår att det finns många sidor av detta och att exet förmodligen har sin version, men grundläggande artighet är väl det minsta men kan begära. Sedan kan han ju säga vad han vill när du inte längre är i närheten.
 
Sv: Vågar inte öppna för pappan längre

Vilken hemsk situation du hamnat i.

Jag har liknade erfarenheter och flyttade mitt i allt.Den gamla socialtjänsten var makalöst bra och den nya precis tvärtom.Det är nästan lustigt när jag fått lite distans att människor inom samma yrkeskategori och med samma uppdrag hanterar oss så radikalt olika.
Jag fick hjälp av länsstyrelsen som är tillsynsmyndighet över socialtjänsten.
Skriv ner din historia,fortsätt sedan skriva dagbok och boka sedan en möte med ett möte med en tjänsteman på Länsstyrelsen, det är inte alls så högtidligt som det låter. I mitt fall behövdes inte ens en formell anmälan,det blev bra mycket bättre bara de fick klart för sig att de skulle kunna stå för arbetet de gör.

Och spela in samtalen och polisanmäl varje gång. sedan tycker inte jag att han ska sova hos dig:confused: Hotellen är uppfunna hur han löser det är inte ditt problem. Sedan ska du tänka framåt vid en kommande rättegång är det inte så trovärdigt för att kunna påvisa din rädsla om han sovit hos dig. Du ska inte ta mer skit bara för att det är pappann till barn än från vem som helst på gatan. Snarare tvätom.

Stort Lycka till.

// Åsa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 580
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp