Vågar jag äta av den? (Glömt färskost i rumstemp)

Rosett

Trådstartare
Glömde en oöppnad philadelphiaost framme … vågar jag äta den?
Den stod framme omkring 12-24 timmar, minns inte riktigt. Har 25 grader inne. Den stod på köksbänken där det är lite varmt pga att kylskåpet står där under.

:confused:
 
Glömde en oöppnad philadelphiaost framme … vågar jag äta den?
Den stod framme omkring 12-24 timmar, minns inte riktigt. Har 25 grader inne. Den stod på köksbänken där det är lite varmt pga att kylskåpet står där under.

:confused:

Inga problem. Däremot har kanske hållbarheten försämrats så jag skulle äta upp den fortare än nödvändigt om det inte hade hänt.
 
Tack för svaren!
Har inte öppnat den än, ställde bara in den i kylen. Får väl inspektera den när jag öppnar den.
 
Glömde en oöppnad philadelphiaost framme … vågar jag äta den?
Den stod framme omkring 12-24 timmar, minns inte riktigt. Har 25 grader inne. Den stod på köksbänken där det är lite varmt pga att kylskåpet står där under.

:confused:
Ja herregud. Bara att äta. Den håller kortare tid men någon vecka till är nog helt lugnt. Jag hade inte ätit utgången köttfärs, men typ all annan mat är dålig när den smakar dåligt eller möglar. Har ätit färskost (av get förvisso) som passerat bäst före med ett par veckor utan problem.
 

Liknande trådar

Äldre Jag har länge haft en liten halvtaskig lukt stundtals i köket, MYCKET problem med möss och råttor, men det har lugnat sig väldigt mycket...
Svar
14
· Visningar
11 696
Senast: pepp
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
947
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
14 911
Senast: axel
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp