Vågar jag? Eller är det bara dumt?

Sv: Vågar jag? Eller är det bara dumt?

Tänkte dra upp den här tråden för en liten uppdatering igen:)

Känns som det börjar hända lite nu, i onsdags var jag och kollade på en lägenhet. Den va helt okej, 36 kvm. Så i torsdags ringde jag till hyresvärden och sa att jag vill ha lägenheten. Så nu ska jag skicka in lite papper och så ska hyresvärden bestämma om jag får hyra.eller inte.
Igår var jag och kolla på ett stall alldeles i närheten av lägenheten. De verka väldigt trevliga där:) trevligt stall, paddock fanns det och de sa att det fanns mkt kör/ridvägar. Hagen som min häst isåfall ska gå i är en typ skogshage o det tror jag passar min alldeles perfekt:)

Så just nu känns det bra men jag vet att imorgon så kan det vända o jag börjar må dåligt igen.

Och så har jag skuldkänslor för att jag inte kunnat hålla igång varken pållen eller hunden. Dom har bara fått det nödvändigaste i flera veckor nu, men jag har inte orkat på kvällen när jag.kommer hem från skola och jobb:( och så har jag ingen vagn, den gick sönder för ett tag sen, till pållen så kan inte köra han heller:/

Men det kanske blir bättre om ett tag:)

Och så vill jag tacka er som orkar läsa och hjälpa/stöta mig, det hjälper verkligen att kunna skriva av sig :)
 
Sv: Vågar jag? Eller är det bara dumt?

Heja! Vad roligt att läsa att du är på gång! :bump:

Blir det inte den lägenheten får du inte tappa sugen utan helt enkelt leta vidare. Du grejar det här! Det kommer kanske fortsätta svänga för dig, men försök se hur mycket du faktiskt gör trots det. Försök höja blicken en smula och se hur långt du kommit!

Hästen och hunden klarar sig. Det är fråga om en övergångsperiod. Se det som vintervila för hästen och aktivera hunden på sätt som funkar just nu. Gömma torrfoder inne etc. Ingenting blir bättre av att du sparkar på dig själv.
 
Sv: Vågar jag? Eller är det bara dumt?

De andra har redan sagt bra saker. Och jag hoppas att du får lägenheten!

Men killen kan du dumpa direkt, det där är inte ett kärleksförhållande och du ställer upp på sex bara för han blir så jävla jobbig. För din egen skull, han får väl skaffa sig en fitta om det är så jävla viktigt att knulla men inte ens kan han vårda sig själv så att han kan vara attraktiv för dig. Utifrån vad jag kan läsa här.

Kom igen, vad vill du ha för förhållande egentligen?
 
Sv: Vågar jag? Eller är det bara dumt?

Kl

Tänkte det är dax för en liten uppdatering igen, glömde helt av tråden.
Jag har bott i min nya lägenhet i lite mer än månad nu och jag stormtrivs verkligen:banana:
Älskar att kunna sköta mig själv, min ekonomi och mina djur. Jag mår superbra nu oxå, mitt blodsocker håller sig stabilt och mitt pyskiska mående är mkt bättre.

Men har ett litet problem kvar: pojkvännen.
Känner att jag inte vågar göra slut, jag kommer rasera hela hans värld då.
Han har sagt att försvinner jag så kommer det nog sluta med att han hänger sig:(
Och jag vet att det är sant. Jag kommer förstöra allt för han, han är så fäst vid mig.
Men samtidigt vet jag att jag inte kan va tsm med han. Jag älskar ju inte han. Just nu träffas vi på helgerna, och då förväntar han ju sig mys, kel och sex. Det förstår jag ju men känner att jag verkligen inte vill. Usch vet ju att jag måste göra slut men det känns så otroligt jobbigt:(
 
Sv: Vågar jag? Eller är det bara dumt?

Kl

Tänkte det är dax för en liten uppdatering igen, glömde helt av tråden.
Jag har bott i min nya lägenhet i lite mer än månad nu och jag stormtrivs verkligen:banana:
Älskar att kunna sköta mig själv, min ekonomi och mina djur. Jag mår superbra nu oxå, mitt blodsocker håller sig stabilt och mitt pyskiska mående är mkt bättre.

Men har ett litet problem kvar: pojkvännen.
Känner att jag inte vågar göra slut, jag kommer rasera hela hans värld då.
Han har sagt att försvinner jag så kommer det nog sluta med att han hänger sig:(
Och jag vet att det är sant. Jag kommer förstöra allt för han, han är så fäst vid mig.
Men samtidigt vet jag att jag inte kan va tsm med han. Jag älskar ju inte han. Just nu träffas vi på helgerna, och då förväntar han ju sig mys, kel och sex. Det förstår jag ju men känner att jag verkligen inte vill. Usch vet ju att jag måste göra slut men det känns så otroligt jobbigt:(

Om den här snubben nu var så jädra fäst och beroende av dig skulle han kanske ha tänkt på det och börjat behandla dig med respekt och LYSSNA på dig. Du har stannat med honom i flera månader trots att du redan i oktober (om inte tidigare) ville göra slut eftersom du ÄCKLADES av honom. Då är känslorna inte bara borta, det har vänt och du behöver verkligen bryta kontakten.

HAN har förstört för sig SJÄLV! Ja hans värld kanske raserar, men du, då är det HANS ansvar att bygga upp den igen. Kanske inser han ett och annat och skärper till sig. Kanske gör du honom en tjänst om du visar att smarta tjejer inte tar vilken skit som helst? Kanske kan det vara nyttigt för honom att få förstå att man inte bara kan skita i vad tjejer tycker och tjata sig till vad man vill ha?

Han är inte längre ditt ansvar. Ta de här orden till ditt hjärta: du har gett mer än någon rimligtvis borde göra! Bryt och börjar tjafsa byt nummer. Han är inte ditt ansvar, du är inte hans morsa.

Och grattis till lägenheten!!!!!! :)
 
Sv: Vågar jag? Eller är det bara dumt?

Jag hade kollat på lägenheten. Fortsatt leta jobb.

Bra att du berättat för din partner hur du känner, men du ska inte ha sex för att han tjatar. Det är en lustdödare och enligt min erfarenhet blir man faktiskt inte kåtare av att ha sex för att partnern vill när man själv lika gärna kunde slösurfa under tiden.

Hittar du en lägenhet, var tydlig med att den är din, inte ett ställe du hyrt för att din partner ska flytta hemifrån. Kanske kommer känslorna tillbaka om du får lite tid på dig att komma ihåg vem du är, och ha lite privacy. Att ha en "snuskpelle" som varken sköter sin hygien eller respekterar ens kropp kring sig dagarna i ända låter lite... påfrestande.


tillägg:

Såg att det hänt massor sedan trådstarten! Bra!

Men fortfarande. Du måste respektera dig själv och vad du vill. Du ska inte gå med på sex du inte egentligen vill ha, för att han vill. Visst kan ni umgås, men han måste ju respektera din kropp och vilja. Är han så fäst vid dig som du säger att han är borde han sätta ditt välmående före sin egen sexlust.
 
Senast ändrad:
Sv: Vågar jag? Eller är det bara dumt?

Allt du säger stämmer, jag vet ju det men jag tycker ju fortfarande om han på nått konstigt sätt och jag vill ju inte såra han. Men jag kan ju inte leva med en kille som beter sig så här.
 
Sv: Vågar jag? Eller är det bara dumt?

Allt du säger stämmer, jag vet ju det men jag tycker ju fortfarande om han på nått konstigt sätt och jag vill ju inte såra han. Men jag kan ju inte leva med en kille som beter sig så här.

Dina alternativ är att såra honom, eller fortsätta göra våld på dig själv. Den person du främst har ansvar att ta hand om är dig själv. Han får ta hand om sig själv.

Att säga till en annan människa att jag hänger mig om du lämnar mig är oerhört fegt, den människan tar inte ansvar för sitt eget liv utan lägger över det på någon annan. Du har väl knappast bett om det ansvaret?

Jag tycker det är oroväckande att du har levt med och fortsätter träffa och vara intim med en kille du inte är kär i, inte vill leva med och tycker är äcklig. Varför gör du det? Varför är du så elak mot dig själv...? Du förtjänar väl bättre än så?
 
Sv: Vågar jag? Eller är det bara dumt?

Såg att det hänt massor sedan trådstarten! Bra!

Men fortfarande. Du måste respektera dig själv och vad du vill. Du ska inte gå med på sex du inte egentligen vill ha, för att han vill. Visst kan ni umgås, men han måste ju respektera din kropp och vilja. Är han så fäst vid dig som du säger att han är borde han sätta ditt välmående före sin egen sexlust.


Aa det har verkligen hänt jättemycket det senaste!
Han har ändrat sig jättemycket och duschar, tvättar sina kläder och hjälper mig städa och så men känner att jag kommer ju inte börja älska för det.
Han försöker ju visa hänsyn men ibland känner jag mig mest som ett sexobjekt:(
 
Sv: Vågar jag? Eller är det bara dumt?

Nej, jag har inte bett som det ansvaret. När jag träffade denna kille för 4 år sen så var jag väldigt tydlig med att jag ville inte leva i ett förhållande där jag gör allt i hushållet. Då fortsätter jag hellre vara singel sa jag. Men jag va tydligen väldigt blind för det blev ju så tillslut iaf. Han satt vid datorn och jag skötte hushållet inkl att få han att duscha och byta kläder.

Det senaste har jag sagt nej till sex, skyllt på att p-pillerna är slut.
Tror att en anledning att jag stannat hos han efter jag flyttat är att min bil har krånglet mycket och jag behöver hans hjälp med den. Jag har inte råd att lämna in den till verkstan stup i kvarten, det är billigare för mig att låta han laga den. Och han gör det gärna för att få ha mig kvar.

Annars vet jag inte varför jag stannar, inbillar mig väl att livet är lättare tsm med han. :(
 
Sv: Vågar jag? Eller är det bara dumt?

Jag vill inte att det här ska låta för hårt, men du kan inte vara i en relation som tär på dig av skuld för att du behöver ha bilen fixad. betala honom några kronor för bilfix/hör dig för om andra bekanta kan fixa. förhållanden ska väl bygga på känslor och inte utbyte av tjänster?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 022
Senast: Whoever
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 644
Senast: Mabuse
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 419
Senast: Ramona
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
843
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp