Vågar jag resa?

LittleJohn

Trådstartare
Inatt vaknade jag av att min 6 åriga labrador hade något som jag skulle beskriva som ett anfall, han skrek till, gnällde och spände hela kroppen. Hade till en början ingen balans i kroppen. Vad det än var så släppte det successivt och inom 10-15 minuter var han precis som vanligt igen. Glad, ville dricka, ville äta, var ute på en kort promenad då han både kissade och bajsade som vanligt. Tyckte dock att när han var i , var det nu var, verkade det smärta från vänster bakben, han ville t ex inte att jag skulle nudda det benet medan det gick bra att röra resten av kroppen. Den enda andra som jag kan komma att tänka på som var annorlunda igår var att han fick ett, för honom, nytt vaccin som kennelhostan.

Nu är vi precis hemkomna från veterinären som inte kan ge svar på vad exakt det var som hände med min grabb inatt, alla prover såg bra ut och ingen smärtpåverkan idag. Hund är glad, äter, dricker, äter, bajsar och kissar. Hund är tillsynes frisk utifrån kontrollen idag i alla fall. Hon sa att det är svårt att veta efter ett anfall, och att det kanske aldrig mer blir något liknande igen. Och att det kan ha varit epilepsi, en klämd nerv eller något helt annat. Och att vi ska avvakta.

Problemet är att jag har en resa inbokad på söndag och hund ska bo på pensionat i en vecka, men nu får jag så dåligt samvete, kan jag verkligen åka? Jag vet ju inte om eller när han skulle kunna få det igen. Det som gör det ännu mer krångligt är då det är en inbokad resa med min mor, sedan länge, som vi beställde för att få komma bort och slappna av lite efter min fars död tidigare under året.

Nu är jag ledsen ( och chockad) över min älskade hund och får dåligt samvete av blotta tanken att lämna honom, samtidigt som jag blir väldigt ledsen över resan då jag vet att både jag och min mor behöver den.

Hur tusan gör man?

EDIT: Frågade veterinären som tyckte att jag kunde resa, i o m att man inte vet om det var något temporärt eller något som återkommer, men känner mig ändå osäker.
 
Prata med hundpensionatet och se om de kan ha extra koll på honom och kolla hur de gör om han skulle bli akut sjuk igen (kan ju hända nåt annat oförutsett) och vad de har för rutiner. Förhoppningsvis känner du dig lugnare efter det. Jag förstår att det tar emot men om du känner dig trygg med var han lämnas och att ni gått igenom hur de agerar OM nåt skulle hända så kanske det tar udden av den värsta oron. Säger vet. att det ok så får du försöka lita på det, nu är han ju iallafall ordentligt genomgången :).
 
Jag har högt förtroende för pensionatet, ägaren är väldigt duktig och bor enbart några få meter ifrån där hundarna är. Har lämnat honom där förr så vet att de har bra rutiner OM det skulle hända något, kan ju lika gärna skada sig på något annat vis såklart. Det enda jag är orolig för är nätterna, då han kommer vara utan övervakning.
 

Liknande trådar

Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
692
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 164
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp