Vågar man köpa hosthäst?

Tack för ytterligare input!🙏
Diskussioner pågår med ägaren som förstår mitt dilemma! Känner mig dock som en väldigt besvärlig köpare som vill ha en utredning innan köp, ta hästen på prov och reducerat pris. Vi får se vart detta landar till slut...🙈
Jag kan tycka att man som köpare i ett sånt läge kanske får välja mellan att chansa eller inte? Och då avgöra vilken prisnivå som känns rimlig om man nu ska chansa. Annars får man säga "nej tack, det känns för osäkert eftersom hästen inte är utredd".
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 065
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 509
Foder & Strö Vad skulle ni välja för grovfoder till "hosthäst" som är under behandling o utredning (veterinären verkar inte tycka det är en viktig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 154
Senast: Leeelot
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp