Väggdekoration till lutande vägg

Killaloe

Trådstartare
Vi har snedtak plus lutande väggar i vårt sovrum (så väggen är kanske 1,4 m hög tills dess att taket tar vid) och numera två fula borrhålp mitt på en vägg som jag skulle vilja täcka över med något. Men vad fungerar att sätta upp på en lutande vägg?!

Jag har föreslagit ett stort klistermärke med Batman vilket röstades ner av sambon :down: men förutom det är sambon nog öppen för förslag :D

Rummet är randigt i grått och vitt och rätt ljust generellt med några enstaka foton uppsatta på dom raka väggarna ifall det spelar roll.

Så, det kan vän inte bara vara jag som har detta i-landsproblem? :)
 
Vi har snedtak plus lutande väggar i vårt sovrum (så väggen är kanske 1,4 m hög tills dess att taket tar vid) och numera två fula borrhålp mitt på en vägg som jag skulle vilja täcka över med något. Men vad fungerar att sätta upp på en lutande vägg?!

Jag har föreslagit ett stort klistermärke med Batman vilket röstades ner av sambon :down: men förutom det är sambon nog öppen för förslag :D

Rummet är randigt i grått och vitt och rätt ljust generellt med några enstaka foton uppsatta på dom raka väggarna ifall det spelar roll.

Så, det kan vän inte bara vara jag som har detta i-landsproblem? :)

Jag har samma dilemma. Jag har kommit så långt som att glo på pinterest/google på slanted ceiling decor/art/ideas/storage och sloped roof decor/art/ideas/storage typ.

Hoppas det trillar in fler bra tips här. Jag har liksom inte tid att själv leta ideer och inspireras/skapa nu.
 
Vet inte, men jag har flera stycken.
Vackert mönstrad matta? Jag har e som jag ärvt av min far, den är inköpt i någon affär som säljer orientaliska mattor.
Hm, får ge mig ut på loppisrunda kanske och kolla lite. Det är inget superstort ställe att sätta något på så matta blir nog lite stort :D Men det är väl värt att fundera på
 
Ni kan inte sätta upp vägghängda skåp?
Om ni behöver mer förvaring då :)
Blir inte dom sneda? :o Det hade kunnat vara en väldigt bra idé men det ska sitta över sängen så risken är nog att det blir lite för lite utrymme mellan säng/skåp/snedtak?
fjaras25.jpg

Såhär ser väggen ut (dock andra tapeter och annan säng etc, det här är huset för flera år sedan)Så vår säng går kanske halvvägs upp, sen är det hål mellan taket och sängen då som jag vill täcka över :)
 
Blir inte dom sneda? :o Det hade kunnat vara en väldigt bra idé men det ska sitta över sängen så risken är nog att det blir lite för lite utrymme mellan säng/skåp/snedtak?
fjaras25.jpg

Såhär ser väggen ut (dock andra tapeter och annan säng etc, det här är huset för flera år sedan)Så vår säng går kanske halvvägs upp, sen är det hål mellan taket och sängen då som jag vill täcka över :)

Jo, lite sneda blir de, men jag tänkte att det kanske är liten lutning så att det inte gör så mycket :D

En hylla kanske? Med kant, så det som står på inte glider av :angel:
 
Blir inte dom sneda? :o Det hade kunnat vara en väldigt bra idé men det ska sitta över sängen så risken är nog att det blir lite för lite utrymme mellan säng/skåp/snedtak?
fjaras25.jpg

Såhär ser väggen ut (dock andra tapeter och annan säng etc, det här är huset för flera år sedan)Så vår säng går kanske halvvägs upp, sen är det hål mellan taket och sängen då som jag vill täcka över :)

Jag hade spacklat och målat enfärgat.
 
Vi hade så i barnrummen, lutande tak.

Vi satte Disney-affischer i ram och satte upp med små vinkeljärn så tavlorna satt dikt an mot väggen, lutande. Fungerade utmärkt.
Vinkeljärn är rena grekiskan för mig, men det låter supersmart! Det skulle dessutom vara mest i linje med det vi redan har på väggarna :) Du har ingen bild på hur det blev?


Jag hade spacklat och målat enfärgat.
Det är en stark kandidat alltså om vi inte får till något roligare (och jag vill återigen poängtera att det inte är nuvarande tapet som är på bilden :D)
 
Vinkeljärn är rena grekiskan för mig, men det låter supersmart! Det skulle dessutom vara mest i linje med det vi redan har på väggarna :) Du har ingen bild på hur det blev?



Det är en stark kandidat alltså om vi inte får till något roligare (och jag vill återigen poängtera att det inte är nuvarande tapet som är på bilden :D)

Egentligen kan man ta skruvar med stort huvud eller brickor och sätta två i nederkant och två i överkant. De var ganska diskreta Hr jag för mig för vi hade grå ramar från IKEA. Det viktiga är att de inte ramlar ur greppet liksom.

Tyvärr ingen bild på det. :(
 

Liknande trådar

Hemmet Rummet är ett ganska rymligt sovrum med halvmörkt laminatgolv, ungefär den här färgen: Möblerna är också ganska mörkt träfärgade, typ...
Svar
18
· Visningar
4 321
Senast: MiniLi
·
L
Hemmet Idag får jag och blivande sambon nycklar till vårat hus så här ska inredas :banana: Men jag har lite problem med sovrummet.. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 171
Senast: Kivina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp