väggskiva som tål väta?

tanten

Trådstartare
I pannrum/tvåttstuga ska jag sätta en blandare på en vägg, ovanför en tvättlåda på ben. Väggen består idag av gipsskiva.

Jag tänkte att montera en skiva och sedan skruva fast en fäste för en blandare där. Det behöver alltså inte vara så avancerat, bara något som hindrar att stänk skadar gipset. Att ge sig på att kakla väggen är för avancerat. Det ska bara vara ett "stänkskydd".

Det finns ju tydligen skivor som man kan sätta i köket eller badrummet istället för kakel eller klinker. Men vad heter de och vad kostar de?
Kort sagt är jag ute efter en billig lösning.....
 
Är det de norska skivorna du tänker på?
Jag har sådana i mitt badrum. :)
Lovisaleonoras tips var förvisso bättre, då kan du ju välja precis vilken tapet du vill!
 
Är det de norska skivorna du tänker på?
Jag har sådana i mitt badrum. :)
Lovisaleonoras tips var förvisso bättre, då kan du ju välja precis vilken tapet du vill!
Norska?

Vet inte vad jag tänker på - mer än att jag sett skivor i kök, i badrum på hotell och andra ställen. Trodde i min enfald att de var billigare än kakel men när jag googlat runt så har jag bara hittat sådant som kostar många siffror per skiva/kvm.

Plexiglas och tapet kräver en del pyssel och jag hade tänkt snabbt, enkelt och billigt. Ett pannrum kräver inte några eleganta lösningar. :D
 
En variant om det inte behöver vara så snyggt är att köpa en billig golvplastmatta på metervara (ex från bauhaus). Eller en spillbit våtrumsmatta om du kan tigga det från någon mattläggare?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp