Bukefalos 26 år!

Vaginit på valp

Migo

Trådstartare
Hon diagnosticerades (felaktigt) med UVI och efter 2 kurer med dålig effekt togs hon till annan veterinär och de konstaterade att det handlar om vaginit. Behandling i tio dagar med salva lokalt, och hon var symptomfri. Nu har det gått nästan en vecka från avslutad behandling och symptomen är tillbaka igen...

Inte min hund så jag har lite dålig koll på detaljerna i symptomen, men kan det vara så "enkelt" att det behövs längre kur? De skulle prata med veterinären igen imorgon.

Hon diagnosticerades (felaktigt) med UVI och efter 2 kurer med dålig effekt togs hon till annan veterinär och de konstaterade att det handlar om vaginit. Behandling i tio dagar med salva lokalt, och hon var symptomfri. Nu har det gått nästan en vecka från avslutad behandling och symptomen är tillbaka igen...

Inte min hund så jag har lite dålig koll på detaljerna i symptomen, men kan det vara så "enkelt" att det behövs längre kur? De skulle prata med veterinären igen imorgon.
Vanlig vaginit handlar ofta om lite för lite A-vitamin - främst hos valpar/unghundar (samma sak med snoppdropp hos unga hanar). Därför är Hammarlunds AE-olja superbra :) Ges i 2-veckorskurer.
Antibiotika skulle jag inte ge för vanlig vaginit. Vaginit är ganska vanligt före första löpet.
Symptomen är lite vitaktig flytning.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vet inte vart jag ska ställa denna frågan så testar här. Min valp som är ca 5 månader råskäller så högt så man inte vet vart man...
Svar
10
· Visningar
643
Övr. Hund Hej har hamnat i tvist med min uppfödare. Skulle gärna vilja höra om någon har liknande erfarenheter! Det är så att vi köpte en valp av...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 541
Övr. Hund Idag fick vi ett meddelande från våran uppfödare att den valpen vi skulle vara fodervärdar åt, inte kommer bli våran. Den blir 8 veckor...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 331
Hundträning Min valp(flatcoated retriever) är 12 veckor nu och har fått sina sprutor så i helgen fick han och hans bror (bror från samma kull som...
Svar
18
· Visningar
1 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden 34
  • Hur stor mängd kaffe är en "portion"?
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021 - del 2
  • Uppdateringstråd 26