Bukefalos 28 år!

vagn i stallet? hur har ni gjort?

C

CrazyPiggelin

Hur har ni gjort med vagn i stallet?
Har ni samma vagn i stallet som när ni går i affärer? eller har ni en stallvagn och en vanlig vagn?
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Jag har en 'fin'vagn och en 'ful' vagn.
Tycker att stalllukten gärna sätter sig även om jag oftast inte har vagnen inne i stallet, men sen är min sambo kobonde så ibland händer det att vagnen körs i både det ena o det andra...:D
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Nej jag har två vagnar en som jag kan ha i stallet och som är bra att köra på grusvägar och en smidigare som jag använder i stan och i affärer
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Vad för typer av vagn har ni valt?

Jag har införskaffat en äldre brio kombi vagn, stabil med 4 lufthjul som borde funka i stallet och på grusvägar mm

Nu några veckor senare har jag kommit på de där med stall lukt och lera och känner väl att de skulle vara skönt att ha en vagn till som inte luktar häst och inte är lerig. Har därför börjat titta på dom lite smidigare vagnarna som har mindra hjul fram som är lättare att sväng och gå i affärer med.

Vad har ni för "fin" och "ful" vagnar?
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Jag har en Brio kombi som slitvagn dock nyinköpt så den är ju väldigt fin :D

Finvagnen är en brio Sing, mest för att jag kan klicka på babyskyddet jag har på den vilket var väldigt smidigt.
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Brio Happy som stall-, hemma- och promenadvagn. (Bor på landet)
MacLaren MX3 som shopping- och cityvagn.

Funderar dock på att göra mig av med MacLarenvagnen nu eftersom dottern vägrar åka vagn sedan ett par månader tillbaka. :crazy:
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Jag har inte bestämt ännu hur vi ska göra med vagn. I vårt stall luktar det i princip inget och är inte särskilt smutsigt utanför, så jag tror att den skulle hålla sig rätt fräsch även om den följde med dit några dagar per vecka.
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Jag har haft samma vagn.
Har aldrig märkt av att den luktar. Har sålt 2 vagnar som är användna i stallet och ingen har klagat på lukt eller smuts.
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

kl

har precis i dag börjat fundera på samma sak som dig och börjat titta på blocket efter en "fulvagn".
Vagnen vi har är en Brio sing, så inte så praktiskt i stallet. Har dessutom en allergisk sambo så vill inte riskera ngt i onödan.
Så kommer införskaffa en sittvagn att ha parkerad i stallet, nu lagom till våren då lillan börjar sitta i sittvagn.
Men kommer köpa begagnat och en med 4 fasta lufthjul, så kan man även ta med sig vagnen på promenader där ute.
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Vi hade en "finvagn" och en stallvagn. Köpte en begagnad äldre Emmaljunga för 600kr, det fungerade bra i stallet. :) Har heller inte så mycket lukt i stallet, men endel bekanta som är hästallergiker så för mej var det ett lätt val.
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Jag har 3 vagnar :angel:

En Carena sulky som alltid ligger i bilen då den tar så liten plats. Fullt liggläge om storebror ska sova och rymlig att pluppa ner bilbarnstolen om man inte orkar bära.
En Emmaljunga Cangaroo "finvagnen" med city korg åt lillasyster. Används här hemma.
En 300kr vagn från blocket med lufthjul, vet inte märke men den hade jag som stallvagn åt storebror. Kommer nog köpa en brio i samma prisklass åt lillasyster då den andra var så himla tungkörd.
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

sen är det skönt att slippa lasta vagnen i och ur (om man åker bil till stallet) :)
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Vi har en emmaljunga duo, vit läderimmitation aom kommer fungera som fin-vagn när bebis väl kommer.
Vi har fått en lite äldre brio duo-vagn som kommer fungera som ful-vagn. Vi har dock inte sett den än, men det kan ju kvitta, den ska ju fungera som ful-vagn bara :)
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Vi har bara en vagn, klarar oss på det så långt. Den får stå utanför stallet (lösdriftstyp), tycker inte att det luktar så mkt där.
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Jag har skaffat två vagnar, en att ha hemma på gården och en till fint! Sen visade det sig att den som jag köpte begagnat billigt nästan var finare än den nya, så jag tycker jag har två fina vagnar.

Fin vagn är en ny klarröd Eurobaby-vagn och stallvagnen är en svart/grå Brio-vagn från 2006 men den hade kostat multum då och är pedantskött så det var kul!
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Jag har samma vagn, och det var mitt största krav när jag letade vagn att det skulle vara en med bra fjädring som fungerar bra i stallet. Dock har jag inte använt vagnen alls i år tror jag. Pappan har en annan vagn som använt då o då när jag hämtat henne kommunalt hos honom, dock undviker jag den allt jag kan då den inte har ngn som helst fjädring och är stor o klumpig.
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Till storebror hade jag ärvt en gammal EL duo vagn, vid 8 månaders ålder köpte jag en ny scooter och då fick duon fungera som fulvagn hemma på gården. Slutade använda duovagnen innan 2-års åldern och använde scootern hemma också. Dock tycker jag inte att mitt stall luktar speciellt mycket men jag har ändå försökt ställa vagnen utanför i många fall.

Nu till lillasyster köpte jag en ny EL citycross och sålde den gamla duovagen. Nu för tiden har jag hästarna på lösdrift så nu luktar det ännu mindre i det vanliga stallet (ingenting vad jag kan känna). Jag försöker fortfarande ställa vagnen utanför men ibland får den följa med in när jag blandar betfor osv. In i lösdriften får den däremot inte följa med! Sen försöker jag undvika att köra i vinterhagen där det är mycket hästbajs. I sommarhagarna tar jag däremot promenader emellanåt men där är det ju inget färskt bajs (inte än i alla fall) och det är heller inte sådana mängder.
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

Jag hade en gammal emmaboda vagn i stallet occh sen hade jag en ny fin city vagn från Brio.
 
Sv: vagn i stallet? hur har ni gjort?

jag har samma vagn men två olika insatser. nackdelen nu är att däcken blir förbaskat leriga på landet, men jag har ju hästarna hemma så behöver bara lasta vagnen är man ska ka iväg till stan.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 071
Senast: Humla
·
Övr. Barn Köpte en begagnad barnvagn, och var jättenöjd med köpet. Men sen nu idag så skulle jag lägga i ett lakan, för att boa lite. Jag har haft...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Fibusen
·
Småbarn På min dotters förskola sover barnen alltid utomhus. Vi har funderat lite över vad vi ska klä dottern i i vinter när hon sover i vagnen...
Svar
14
· Visningar
1 129
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Tyckte också den "vanliga" uppdelningen var så taskig på något sätt, mamman är hemma i ett år och allt är jobbigt sen kommer pappan in...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
12 131
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Vilken ras passar mig?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Bygga flyttbar ligghall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp