Vagn/rockard till ponny 130 cm?

Velig

Trådstartare
Hej, behöver råd från några kunniga. Vad ska man satsa på för sele och vagn till ponny 130 cm? Jag vill kunna köra mest på grusvägar och skogsvägar. Jag vill ha bra kvalitet på grejorna. Vill kunna sitta två personer i vagnen. Har varit inne på Driveouts hemsida men tycker det är svårt.

Jag kör i och för sig stor häst men har en begagnad rockard med luftgummihjul som är tillverkad i Holland. Grymt nöjd med den! Rejält gods i den, ställbara skaklar, svängel och bladfjädring. Jag köpte en maratonsele i syntet från selar.se för 5 år sedan. Använder den många gånger i veckan och den är som ny. Finns med ergonomisk brösta vilket kan vara bra om man har häst med lågt ansatt hals.

Hej, behöver råd från några kunniga. Vad ska man satsa på för sele och vagn till ponny 130 cm? Jag vill kunna köra mest på grusvägar och skogsvägar. Jag vill ha bra kvalitet på grejorna. Vill kunna sitta två personer i vagnen. Har varit inne på Driveouts hemsida men tycker det är svårt.

Du kan kolla på shettishoppen - de har vagnar även för större ponnys än shettisar. '

Shettishoppen

Ponnytravprylar har också selar etc.

Ponnytravprylar

Färjestad rid och trav har rockard i 2 storlekar - shettis och russ

Färjestad rid och trav

/Lizzie

Liknande trådar

• Tax, eller?
  • Äldre ponny med balansproblem
  • 70 års present
  • Hur sätter man gränser mot förälder som ställer upp?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

• Intuitivt ätande
  • Roliga saker som barn säger

Hund

Katt, Andra Djur

• Vad för kattras passar mig och sambon?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Dressyrsnackis 20
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka