Vagn till långa barn

BernT

Trådstartare
Ni med barn i ålder 2 år och uppåt, vad har ni för vagn?

Vi har en Cybex priam lux som vi köpte ny 2015 men dottern börjar faktiskt bli för lång för den ( :( ) och den används kanske 1-2 gånger i månaden nu. Till förskolan går vi (ligger i bottenvåningen av vårt hus) och ja typ överallt vill hon gå. Så just nu är den mest hallprydnad. Vi ska kanske sälja den, vill inte spara till nästa barn utan köpa en ny (likadan fast annan färg blir det nog) då.

Iaf, ni med lite längre barn, vad har ni? Jag vill inte ha en sulky pga jag tycker de är fruktansvärt fula, så vad finns kvar då? Pris upp till 15 är okej men gärna runt 10 eftersom den inte kommer användas varje dag. Behöver ingen liggdel såklart men ställbar sittdel så att hon kan sova i den om vi går promenad eller så. Gärna något med bra andrahandspris så vi kan sälja den sen om ett par år.
 
Ni med barn i ålder 2 år och uppåt, vad har ni för vagn?

Vi har en Cybex priam lux som vi köpte ny 2015 men dottern börjar faktiskt bli för lång för den ( :( ) och den används kanske 1-2 gånger i månaden nu. Till förskolan går vi (ligger i bottenvåningen av vårt hus) och ja typ överallt vill hon gå. Så just nu är den mest hallprydnad. Vi ska kanske sälja den, vill inte spara till nästa barn utan köpa en ny (likadan fast annan färg blir det nog) då.

Iaf, ni med lite längre barn, vad har ni? Jag vill inte ha en sulky pga jag tycker de är fruktansvärt fula, så vad finns kvar då? Pris upp till 15 är okej men gärna runt 10 eftersom den inte kommer användas varje dag. Behöver ingen liggdel såklart men ställbar sittdel så att hon kan sova i den om vi går promenad eller så. Gärna något med bra andrahandspris så vi kan sälja den sen om ett par år.

Babyjogger City Elite :love:
 
Varför det öm jag får fråga? :)
Blir nog svårt att hitta en riktigt stor fyrhjuling. :(

Det tilltalar mig inte rent estetiskt, det är nog mest det :p. Jaa det verkar så, men vår dotter är ju inte superlång tycker jag men Cybexen börjar se liten ut. Kanske man klarar sig utan vagn rent av? Hur länge har barn vagn egentligen i vanliga fall?
 
Skrota vagn och kika på en sjysst bärsele de få gånger det kan tänkas behövas. Jag använder inte vagn till 2-åringen (har väl iofs nästan aldrig gjort) och även äldsta slutade med vagn i den åldern. En sele som backup när man vet att man ska långt har räckt för oss.
 
Skrota vagn och kika på en sjysst bärsele de få gånger det kan tänkas behövas. Jag använder inte vagn till 2-åringen (har väl iofs nästan aldrig gjort) och även äldsta slutade med vagn i den åldern. En sele som backup när man vet att man ska långt har räckt för oss.

Hon vägrar tyvärr sele nu, har testat och då blir hon arg och säger nej bebis! jag tolkar det som att enligt henne har man bara bebisar i sele ;) Hon går (springer) ju helst överallt men vagn är ju skönt de gånger hon blir trött. Vilket iofs inte hänt på flera månader. Så svårt det här.
 
Det tilltalar mig inte rent estetiskt, det är nog mest det :p. Jaa det verkar så, men vår dotter är ju inte superlång tycker jag men Cybexen börjar se liten ut. Kanske man klarar sig utan vagn rent av? Hur länge har barn vagn egentligen i vanliga fall?

Olika från barn till barn.
Sonen blir 3 nästa vecka och han har fortfarande vagn ofta. Skulle tippa på att han kommer åka vagn i ett år till.
 
Haha jag skulle precis sagt Babyjogger city mini GT men den är ju också trehjulig.

Babyjogger city mini 4w då?
Kronan sulky? (vet inte vilket typ av utseende på sulky du inte gillar, det finns ju rätt många olika.
 
Ni med barn i ålder 2 år och uppåt, vad har ni för vagn?

Vi har en Cybex priam lux som vi köpte ny 2015 men dottern börjar faktiskt bli för lång för den ( :( ) och den används kanske 1-2 gånger i månaden nu. Till förskolan går vi (ligger i bottenvåningen av vårt hus) och ja typ överallt vill hon gå. Så just nu är den mest hallprydnad. Vi ska kanske sälja den, vill inte spara till nästa barn utan köpa en ny (likadan fast annan färg blir det nog) då.

Iaf, ni med lite längre barn, vad har ni? Jag vill inte ha en sulky pga jag tycker de är fruktansvärt fula, så vad finns kvar då? Pris upp till 15 är okej men gärna runt 10 eftersom den inte kommer användas varje dag. Behöver ingen liggdel såklart men ställbar sittdel så att hon kan sova i den om vi går promenad eller så. Gärna något med bra andrahandspris så vi kan sälja den sen om ett par år.

Vi köpte en britax b motion 4 plus, tycker den är ganska rymlig. Åk och prova?
 
Min dotter är inte särskilt lång men när hon växte ur sin Kronanvagn gjorde jag grundlig research och kom fram till att de allra flesta vagnar faktiskt har rätt små sittdelar. Jag behövde en vagn där hon kan ligga och sova med raka ben. Jag hittade i alla fall en vagn med ordentligt rymlig sittdel som jag gillade: Easywalker Mosey+. Så den har vi nu :)
Plus för att sittdelen är vändbar och att vagnen är lätt och kompakt. Minus för obefintlig stötdämpning.
 
Min dotter är inte särskilt lång men när hon växte ur sin Kronanvagn gjorde jag grundlig research och kom fram till att de allra flesta vagnar faktiskt har rätt små sittdelar. Jag behövde en vagn där hon kan ligga och sova med raka ben. Jag hittade i alla fall en vagn med ordentligt rymlig sittdel som jag gillade: Easywalker Mosey+. Så den har vi nu :)
Plus för att sittdelen är vändbar och att vagnen är lätt och kompakt. Minus för obefintlig stötdämpning.

Den var faktiskt helt okej utseendemässigt, plus att den gick att ha mot den som kör, det var bra. Ska se om den finns på babyproffsen här. Tack för tipset!
 
Den var faktiskt helt okej utseendemässigt, plus att den gick att ha mot den som kör, det var bra. Ska se om den finns på babyproffsen här. Tack för tipset!

Min är pytteliten men vi rullar en Mosey + när vi är i civiliserade trakter och det är en trevlig vagn (som min unge försvinner i :rofl: )
 
Ni med barn i ålder 2 år och uppåt, vad har ni för vagn?

Vi har en Cybex priam lux som vi köpte ny 2015 men dottern börjar faktiskt bli för lång för den ( :( ) och den används kanske 1-2 gånger i månaden nu. Till förskolan går vi (ligger i bottenvåningen av vårt hus) och ja typ överallt vill hon gå. Så just nu är den mest hallprydnad. Vi ska kanske sälja den, vill inte spara till nästa barn utan köpa en ny (likadan fast annan färg blir det nog) då.

Iaf, ni med lite längre barn, vad har ni? Jag vill inte ha en sulky pga jag tycker de är fruktansvärt fula, så vad finns kvar då? Pris upp till 15 är okej men gärna runt 10 eftersom den inte kommer användas varje dag. Behöver ingen liggdel såklart men ställbar sittdel så att hon kan sova i den om vi går promenad eller så. Gärna något med bra andrahandspris så vi kan sälja den sen om ett par år.

Jag har visserligen bara en 1,5-åring men hon är 90 cm lång så jag kanske kan komma med något relevant tips ändå. :) Vi har en Babyjogger City Versa GT. Den har fyra hjul och vändbar sittdel. Tror just den modellen har utgått, men finns att köpa begagnad. Vill man köpa nytt tror jag den nya versionen heter City Premier. Tycker överlag att Babyjogger har rymliga sittdelar på både längd och bredd.
 
Nu vill du ju inte ha en sulky men jag tror att det kan bara svårt att hitta annat, jag har gjort grundlig research då vår tvåa är en jätte. Vi körde en crescent sulky som sovvagn på dagis, full liggläge och minst 105 cm lång.

Britax B-agile är också ganska stora och passar långa barn.

Om ni ska ha en vagn till promenader ochbatt gå och handla etc skulle jag starkt rekommendera något multivagn som Thule chariot eller burley dlit som vi har och har varit mycket nöjda med. Burley har ett bra packutrymme perfekt för att gå med återvinning och sedan handla på hemvägen. Pluset är att man även kan dra dem efter cykeln eller skidor. Vår stora kille på snart 120 cm sitter fortfarande mycket bra i den.
 
Emmaljunga superviking har längsta sittdelen, 105 cm är den.
Sen är det sulkys/paraplyvagnar i olika former.

Vi har en Babyjogger mini zip. Supersmidig, väger nada men lätt att köra.

Cybex har sin nya Mio.
 
Emmaljunga Scooter 4S!!!! Den bästa, mest lättkörda vagn jag haft. Är ju framåtvänd så inte någon bäbisvagn, men super för lite större barn! Jättebra sufflett på modellerna från 2016 o framåt oxå!
 
Nu vill du ju inte ha en sulky men jag tror att det kan bara svårt att hitta annat, jag har gjort grundlig research då vår tvåa är en jätte. Vi körde en crescent sulky som sovvagn på dagis, full liggläge och minst 105 cm lång.

Britax B-agile är också ganska stora och passar långa barn.

Om ni ska ha en vagn till promenader ochbatt gå och handla etc skulle jag starkt rekommendera något multivagn som Thule chariot eller burley dlit som vi har och har varit mycket nöjda med. Burley har ett bra packutrymme perfekt för att gå med återvinning och sedan handla på hemvägen. Pluset är att man även kan dra dem efter cykeln eller skidor. Vår stora kille på snart 120 cm sitter fortfarande mycket bra i den.

Ah jag fattade det som att hon inte ville ha typ paraplysulky. En rejäl sulky, typ Kronan, Britax eller Crescent tycker jag är klart bästa alternativen för större barn. Fattar eg inte varför se kallas sulky ens, de är ju mer av framåtvända sittvagnar med vilo- eller liggläge.
 
Jag väcker en gammal tråd med lite liknande fråga. Dottern är drygt 1,5 och vår Kronan Duo börjar bli för kort och trång. Hon använder vagnen mycket, både som sovvagn på dagis och för längre promenader med hunden där hon behöver vila benen ibland. Funkar sulkys bra att sova i? De ser så icke-ombonade ut tycker jag. :o
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 061

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp