vagns bredd för ponny???

B

**BORTTAGEN**

hejsan svejsan!

Har en liten fråga om hur bred vagnen får vara för c-d ponny! kommer inte riktigt ihåg hur det ska va... :confused:

*FjordHäst - AllroundBäst*
 
Nu ska vi se om jag kommer ihåg rätt. (orkar inte kolla TR)
Max 148 cm och minst i maraton 110 cm för enaxlat och 120 cm för 2axlat.
 
de har ändrat tr för 2004 så det som gäller för ponny är nu: 115 cm för enaxlade vagnar och 125 cm för tvåaxlade. de rekomenderar 125 cm för enaxlade.. hm .. fast jag läste just att dessa ändringar bara gäller för maraton .. så hur det är övrigt vet jag inte .. men det e klart man har väl inte direkt råd att ha flera vagnar så då är det nog bäst att ta den bredare för att få starta i maraton också.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag gick med en liten ponny. De va lerigt och vi tänkte att vi tar en genväg och de va lite ojämnt så jag bred mitt knä ur led jag skrek...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: tara
·
Körning Hejsan! Jag har hittat en lite äldre men välhållen wagonette lämplig för ponny ca 100-130 cm i mankhöjd. Tyvärr är spårvidden bara 110...
Svar
0
· Visningar
1 258
Senast: Exit
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 482
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp