Bukefalos 25 år!

Vaktande sto

T

titi

Det har kommit en ny häst till min kompis lilla stall. Det finns ett sto och en val. och nykomlingen är en val. Nu är det så att stoet "vaktar" sin gamla kompis och så fort den nya hästen kommer i närheten blir hon jätte sur...Hon slåss ju inte men den nya hästen får absolut inte komma i närheten. Varför gör hon så? Ser hon den nya hästen som en inkräktare i hennes flock och att hon tycker det är hennes plikt att "skydda" den :confused:

Inget konstigt.
Hästar är sådana och tre stycken är en för mycket/litet.
Med tiden så lugnar hon nog ner sig men för den som är mobbad är det inte kul.
Han lär bli utanför tills nästa pålle kommer.

AM

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 778
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
15 444
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
3 324
Hästvård Hej! Vet inte om inlägget hamnade rätt 🤔 Jag har sedan 8 år tillbaka en häst (B) som alltid har varit flockens ledare, oavsett om det...
Svar
4
· Visningar
652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXL
  • Damn you autocorrect!
  • Vallningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Magnussons vuxen /spannmålsfria?