Vaktande sto

T

titi

Det har kommit en ny häst till min kompis lilla stall. Det finns ett sto och en val. och nykomlingen är en val. Nu är det så att stoet "vaktar" sin gamla kompis och så fort den nya hästen kommer i närheten blir hon jätte sur...Hon slåss ju inte men den nya hästen får absolut inte komma i närheten. Varför gör hon så? Ser hon den nya hästen som en inkräktare i hennes flock och att hon tycker det är hennes plikt att "skydda" den :confused:
 
Inget konstigt.
Hästar är sådana och tre stycken är en för mycket/litet.
Med tiden så lugnar hon nog ner sig men för den som är mobbad är det inte kul.
Han lär bli utanför tills nästa pålle kommer.

AM
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 881
Senast: Stereo
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag fick hem min unghingst i nov 21, hyrde in honom 2 mil bort hos en kompis som också hade unghingst. Han stod där till i höstas då han...
Svar
1
· Visningar
966
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp