Bukefalos 28 år!

Zizzy

Trådstartare
Är lite nyfiken på vaktlar, någon här som har som kan berätta om dem?

Jag kan få tag i ägg, (japansk) kan man kläcka dem själv utan äggkläckningsmaskin?
Och hur vill de bo?
Kan man bygga en större bur och ha dem inne?
(har sett det på nätet men vill veta vad ni tycker)
Och vad är i så fall lämpligast att bygga med?
Kan modell terrarium STORT vara något?
Och hur vill de ha inrett?
Hur många ska de vara för att må bra?

Lär mig!:p
 
Sv: Vaktlar.

Well, jag har haft svenska, helt vanliga vaktlar. De bodde ute i en voljär och åt lite kornkross, gräs och ibland lite grönsaker.

Så, det är ju ganska långt från infon du söker :angel:
 
Sv: Vaktlar.

Men bättre än inget. ;)

Läst på som attans, och givet är det kinesiska jag kikar efter och vill ha. :p
 
Sv: Vaktlar.

Är lite nyfiken på vaktlar, någon här som har som kan berätta om dem?Jag ahar inga, men har en i närheten som har.

Jag kan få tag i ägg, (japansk) kan man kläcka dem själv utan äggkläckningsmaskin?Hon använder kläckmaskin
Och hur vill de bo?Hon har dom i typ kaninburar, och större uteburar, fast inne.
Kan man bygga en större bur och ha dem inne?Oh, ja
(har sett det på nätet men vill veta vad ni tycker)
Och vad är i så fall lämpligast att bygga med?Ta något som är lätt att hålla rent. Ex plyfa och nät.
Kan modell terrarium STORT vara något?Ja
Och hur vill de ha inrett?Mat och vattenskål och bra underlag.
Hur många ska de vara för att må bra?Dom är flockdjur så några stycken, typ 5-10 iaf. Hon ville gärna ha det lite trångt, för att dom skulle vara trygga och värpa bra.

Lär mig!:p



men det är vad hon sa, jag har själv inte haft några, funderade på det, men det blev annat istället, dom är lite små i mitt tycke, har inget som är anpassat för så små. :o
 
Sv: Vaktlar.

Är lite nyfiken på vaktlar, någon här som har som kan berätta om dem?

Jag kan få tag i ägg, (japansk) kan man kläcka dem själv utan äggkläckningsmaskin?
Och hur vill de bo?
Kan man bygga en större bur och ha dem inne?
(har sett det på nätet men vill veta vad ni tycker)
Och vad är i så fall lämpligast att bygga med?
Kan modell terrarium STORT vara något?
Och hur vill de ha inrett?
Hur många ska de vara för att må bra?

Lär mig!:p

Jag hade kinesiska, vi försökte kläcka utan maskin men det funkade inte, tyvärr verkar deras egna värpinstinkter ganska döda. Vi hade våra i ett stort akvarium med mjukt tak, tydligen är det tämligen vanligt att dom skadar nacken, vaktlarna själva tycker nämligen att dom är jättebra på att flyga. Men så är dom inte så smarta heller :angel: sandbotten och hus hade vi, dom gillade även att ha lite hö/halm att bygga med. Dom är väldigt "pyssliga" och jätteroliga att studera!

Par verkar funka bäst, man kan tydligen ha en hane med två honor men som sagt parvis verkar vara att föredra. Jag tror dom kinesiska är klart att föredra framför dom japanska om man ska ha dom inomhus
 
Sv: Vaktlar.

Fick hem två söta kycklingar i går, ca en månad gamla!
De bor just nu temporärt i en plastbur för gnagare med värmelampa, ska under dagen göra i ordning ett akvarium som läcker som bo till dem.
När jag är klar får ni lite bilder. :laugh:
 
Sv: Vaktlar.

Just det, skulle ta bilder med ja.. :o

Väntar ivrigt på svar på mailen å se om han jag köpte av kan skramla fram fler kycklingar till mig. :bump:

De är rädda som tusan, men när jag har rännt runt tillräckligt inne i köket, så lugnar de ner sig, så jag tom får klappa dem, men en timme efter är det samma visa igen, dom är inte så värst smarta. :angel:
Men jääävlar vad söta!:love:
 
Sv: Vaktlar.

32410720.jpg

32410721.jpg


Tre av mina söta.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 250
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 848
Senast: Caoimhe
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 643
Senast: KesoNeso
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
882
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp