Val av badkar?

Hittarinte

Trådstartare
Vi ska köpa ett badkar, men jag är väldigt osäker på vilken typ vi ska ha. Badrummet ska gå i relativt gammaldags stil och vi ska även duscha i badkaret.

Det finns ju badkar på tassar, såna som står direkt på golvet och såna vanliga med löstagbar front osv... Vad är praktiskt när det gäller städning, duschning osv? Tips och erfarenheter?
 
Vi ska köpa ett badkar, men jag är väldigt osäker på vilken typ vi ska ha. Badrummet ska gå i relativt gammaldags stil och vi ska även duscha i badkaret.

Det finns ju badkar på tassar, såna som står direkt på golvet och såna vanliga med löstagbar front osv... Vad är praktiskt när det gäller städning, duschning osv? Tips och erfarenheter?
Personligen tycker jag att ett kar med sluttande ryggstöd är överlägset för komfort! Det sammanfaller ofta med tassar, vilket underlättar städning för att karet är upphöjt, men just att kunna ligga bekvämt är guld värt!
 
Jag har ett med löstagbar front, det är det enda jag verkligen ogillar med karet! Högst upp på fronten blir det liksom alltid en smutsig liten glipa som är supersvårt att rengöra utan att plocka loss fronten... och fronten i sig är så besvärlig att plocka loss att jag helst inte gör det. Har nog råkat ha sönder den lite vid ett par tillfällen också när den plockats ned, så att det blivit sprickor i den. Så det avråder jag starkt ifrån! :cautious:

Gillar annars vårat badkar! :heart Det är en större fyrkant där man står och duschar och sedan lite smalare i övrigt vilket ger bra badmöjligheter men gott om utrymme i vårt lilla badrum. Ger dock kanske ett modernare uttryck än du letar efter med en sådan lösning.
 
Personligen tycker jag att ett kar med sluttande ryggstöd är överlägset för komfort! Det sammanfaller ofta med tassar, vilket underlättar städning för att karet är upphöjt, men just att kunna ligga bekvämt är guld värt!
Jag gillar också tassar pga det du nämner. Det blir ju rätt "öppet" runtom så enkelt att rengöra, men visst samlas det smuts också. Vi har ett gammalt hus och tycker stilen passar bäst.
Har dock sett kromade/silvertassar där färgen/materialet släppt efter ett tag och då blir de väldigt fula (mina hästar har fått ett sånt badkar till hagen).
Vi valde därför vita plasttassar.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi ska eventuellt göra om vårt badrum och då sätta in ett badkar. Vi behöver duscha i badkaret pga får inte plats med både badkar och...
Svar
10
· Visningar
797
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 678
Senast: anna_panna
·
Hemmet Blöh, nu behöver jag bukes hjälp! Har i en vecka vaknat till eller t.o.m av att det luktat illa i mitt sovrum från badrummet som ligger...
Svar
8
· Visningar
874
Senast: Kiwifrukt
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 096
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jag gpr sönder
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp