Bukefalos 28 år!

Val av connemarahingst

M

Misty Star

Jag har ett connemarasto (stam finns här: http://www.allbreedpedigree.com/misty+star) som ska betäckas till våren/sommaren. Problemet är bara att det är så svårt att välja hingst! Lite information om hästen:

Styrkor
- Tävlingsmeriter upp till MSV hoppning
- Rastypisk och över huvud taget snygg
- Mycket bra skritt och helt okej trav
- Trevligt temperament

Svagheter
- Tåvid fram
- Något kort galopp

Hon är visad som 17- och 18-åring med poängraderna 88888=40 p och 99797=41 p.

Sedan tidigare har hon två avkommor: en 06:a (efter en welshhingst) som är väldigt snygg men tåvid fram, hoppar bra, har medelbra gång och ganska vasst temperament; och en 09:a (efter Brolötens Grafit) som också ser ut att bli ganska snygg, har korrekta ben, bra gång och helt underbart temperament.

Hingstarna ska stå i trakten kring Skåne eller finnas tillgängliga för transportsperma eller fryst sperma. Eftersom hon inte kommer kunna få så många fler avkommor är jag beredd att lägga ut lite extra pengar på t.ex. en utländsk hingst om den är riktigt bra.

Här är en bild på stoet!

Misty.jpg


Om det finns någon här som kan hjälpa mig med hingstval skulle jag bli väldigt tacksam!
 

Liknande trådar

Avel Funderar lite på ovan nämnda hingstar, och stammen i stort. Har en medryttarhäst som är E: Acacio (Acagion) och UE: Robin Z. Han är...
Svar
5
· Visningar
1 632
Avel Ja nu startar jag en tråd ändå, fast jag trodde jag skulle klara detta själv ;). Mitt nya sto har ovanstående stam. Hon är syster...
Svar
14
· Visningar
1 909
Senast: athena
·
Avel Betäckning på min arabtant till nästa år planeras med xx hingst. Vilka finns det som är lämpliga (förtydligar att avkomman blir...
2
Svar
30
· Visningar
4 068
Senast: Cosy
·
Avel Detta är som att stå och välja glass, varför finns det så många olika?! Har ett sto e. Camaro M ue. Tolstoy som jag kommer utbilda mer...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 407
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp